مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,121
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 78

چکیده

 هدف پژوهش, ارزیابی کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی است. پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها به روش پیمایشی اجرا شد. برای تعیین مولفه های کیفیت زندگی تحصیلی, منابع موجود, مطالعه و مصاحبه اکتشافی نیمه ساختمند انجام شد. نمونه گیری کیفی به شیوه هدفمند و تعداد نمونه شامل 24 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود. برای ارزیابی کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه را برخی از استادان رشته علوم تربیتی تایید کردند. پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.94 برآورد شد. جامعه پژوهش, همه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بودند که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی 367 نفر از آنها مورد نظرسنجی قرار گرفتند. برای تحلیل داده ها, از روش های (t –test تک نمونه ای و تحلیل واریانس چندمتغیره) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت زندگی تحصیلی دانشگاه شهید بهشتی, مطلوبیت لازم را ندارد و به غیر از دو عامل اعضای هیات علمی و رضایت عمومی, سایر مولفه های برنامه درسی, پژوهش, خدمات فرهنگی ورزشی, خدمات پزشکی و مشاوره, تجهیزات علمی پژوهشی, تسهیلات مالی, تغذیه, خوابگاه دانشجویی, انسجام اجتماعی و مسیر پیشرفت, کیفیت لازم را ندارند. در بررسی وضعیت مولفه های کیفیت زندگی تحصیلی در بین مقاطع تحصیلی نیز تنها در دو مولفه (تجهیزات علمی پژوهشی و مسیر پیشرفت) تفاوت معنی داری دیده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معارف وند، زهرا، زنگنه، فاطمه، و قهرمانی، محمد. (1396). ارزیابی کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 7(17 )، 57-78. SID. https://sid.ir/paper/255211/fa

    Vancouver: کپی

    معارف وند زهرا، زنگنه فاطمه، قهرمانی محمد. ارزیابی کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1396؛7(17 ):57-78. Available from: https://sid.ir/paper/255211/fa

    IEEE: کپی

    زهرا معارف وند، فاطمه زنگنه، و محمد قهرمانی، “ارزیابی کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 7، no. 17 ، pp. 57–78، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255211/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button