مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش ویژگی های اجتماعی و تحصیلی دانش آموختگان دبیرستانی استان هرمزگان در موفقیت آنان در آزمون ورودی دانشگاه ها

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 125

چکیده

 هدف پژوهش, بررسی نقش ویژگی های اجتماعی و تحصیلی دانش آموختگان دبیرستانی استان هرمزگان در موفقیت آنان در آزمون ورودی دانشگاه ها بود. پژوهش توصیفی- تحلیلی و کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل سه گروه: الف- دانش آموختگان دبیرستانی استان هرمزگان که در سال 1393 و 1394 در آزمون سراسری شرکت کرده بودند, ب- مدیران, ج- دبیران. جامعه اصلی, دانش آموختگان دبیرستانی استان هرمزگان بودند که در دو سال 1393 و 94 در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کرده اند. نمونه گروه اول با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس و نمونه گیری دو گروه بعدی با روش تصادفی ساده به دست آمده است.ابزار پژوهش, پرسشنامه های پژوهشگرساخته واستاندارد بوده است. روایی محتوایی با نظر متخصصان تایید شد و پایایی آن نیز با آلفای کرونباخ, عملکرد مدیران مقدار, 0.94 و برای عملکرد دبیران مقدار, 0.95 به دست آمده است. داده ها با استفاده از تحلیل همبستگی و رگرسیون چندگانه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان دهنده آن بود که: الف- شرکت در کلاس های کنکور رابطه ضعیفی با موفقیت در کنکور دارد, ب- وضعیت اجتماعی- خانوادگی و آموزشی دانش آموختگان با موفقیت آنان در آزمون وردی دانشگاه ها رابطه دارند, ج- نتایج تحلیل رگرسیون نشان می دهد که به ترتیب, مدت زمان مطالعه, عملکرد تحصیلی دوره های ابتدایی و دبیرستان, درآمد خانواده, سبک مطالعه و وضعیت خانوادگی بیشترین تاثیر را برای موفقیت در آزمون وردی دانشگاه ها دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، جمال، و پاسالاری، حامد. (1396). نقش ویژگی های اجتماعی و تحصیلی دانش آموختگان دبیرستانی استان هرمزگان در موفقیت آنان در آزمون ورودی دانشگاه ها. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 7(18 )، 91-125. SID. https://sid.ir/paper/255260/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی جمال، پاسالاری حامد. نقش ویژگی های اجتماعی و تحصیلی دانش آموختگان دبیرستانی استان هرمزگان در موفقیت آنان در آزمون ورودی دانشگاه ها. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1396؛7(18 ):91-125. Available from: https://sid.ir/paper/255260/fa

    IEEE: کپی

    جمال سلیمی، و حامد پاسالاری، “نقش ویژگی های اجتماعی و تحصیلی دانش آموختگان دبیرستانی استان هرمزگان در موفقیت آنان در آزمون ورودی دانشگاه ها،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 7، no. 18 ، pp. 91–125، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255260/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button