Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,202
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

870
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ویژگی های فراگیر، طراحی آموزشی و محیط کاری بر انتقال یادگیری در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 154

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر ویژگی های فراگیر, طراحی آموزشی و محیط کاری بر انتقال یادگیری در صنعت بانکداری انجام شد. روش پژوهش توصیفی, از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان موسسه مالی و اعتباری فرشتگان که در دوره آموزشی بانکداری 1 به مدت 80 ساعت در سال 1391 شرکت کرده بودند که تعداد آن ها 74 نفر بود و از این بین داده های مربوط به 55 نفر جمع آوری شد. ابزار اندازه گیری هر دو متغیر پیش بین (ویژگی های فراگیر, طراحی آموزشی محیط کاری) و ملاک (انتقال یادگیری) پرسشنامه محقق بود. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از آزمون t تک نمونه ای, ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده و چندگانه انجام شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بر اساس سوال اصلی پژوهش, تغییر رفتار در این سازمان نامطلوب است و فاصله معناداری با میانگین مطلوب دارد. یافته های مربوط به فرضیه اول پژوهش حاکی از آن است که ویژگی های فراگیر با مولفه های شرایط فردی, انگیزه, خودکارآمدی و ادراک بهره وری آموزش, رابطه معناداری با انتقال یادگیری نداشت و نتوانست انتقال یادگیری را پیش بینی کند. بر اساس فرضیه دوم پژوهش طراحی آموزشی رابطه مثبت و معناداری با انتقال یادگیری داشت و توانست انتقال یادگیری را پیش بینی کند, محیط کاری نیز با مولفه های پشتیبانی های محیط کاری و مشوق های محیطی, رابطه معناداری با انتقال یادگیری نداشت و نتوانست انتقال یادگیری را پیش بینی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، مرتضی، رحمانی زاده، داوود، و وجودی، بابک. (1393). تاثیر ویژگی های فراگیر, طراحی آموزشی و محیط کاری بر انتقال یادگیری در صنعت بانکداری. آموزش و توسعه منابع انسانی، 1(1)، 135-154. SID. https://sid.ir/paper/255509/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی مرتضی، رحمانی زاده داوود، وجودی بابک. تاثیر ویژگی های فراگیر, طراحی آموزشی و محیط کاری بر انتقال یادگیری در صنعت بانکداری. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1393؛1(1):135-154. Available from: https://sid.ir/paper/255509/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی کرمی، داوود رحمانی زاده، و بابک وجودی، “تاثیر ویژگی های فراگیر, طراحی آموزشی و محیط کاری بر انتقال یادگیری در صنعت بانکداری،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 1، no. 1، pp. 135–154، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255509/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا