مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,177
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه چارچوبی برای استانداردسازی توسعه منابع انسانی در نظام های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارائه چارچوب استانداردسازی توسعه منابع انسانی در نظام های آموزشی است که به روش توصیفی از نوع پیمایشی اجرا گردید. جامعه آماری کلیه اساتید و مدرسین رشته ها و گرایش های علوم تربیتی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12 کشوری به تعداد 255 نفراست و نمونه آماری نیز مساوی جامعه آماری, که با استفاده از روش سرشماری انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته می باشد. نتایج به دست آمده نشان داد که, چارچوب استانداردسازی توسعه منابع انسانی دارای چهار بعد و بیست و سه مولفه به شرح زیر می باشد. بعد تعهد, شامل: تعهد علنی جهت توسعه افراد در تمامی سطوح, آگاهی کلیه کارکنان از چشم انداز و اهداف کلان, تدوین طرح جامع کسب و کار, تدوین نیازهای آموزشی و توسعه کارکنان, آگاهی کلیه کارکنان از نقش خود در موفقیت سازمان, ارتباط مدیریت ارشد با نمایندگان کارکنان و ارتباط مدیریت ارشد با نمایندگان کارکنان می باشد. بعد طرح ریزی, شامل: تدوین منابع لازم آموزش و توسعه, ارزیابی نیازهای آموزش و توسعه با توجه به اهداف, طراحی فرایند ارزیابی نیازهای آموزش و توسعه, تعیین مسوولیت توسعه افراد در سراسر سازمان, صلاحیت مدیران جهت توسعه کارکنان, تناسب اهداف و استانداردهای توسعه ای و پیوند اهداف آموزشی به استانداردهای خارجی است. بعد اقدام, شامل: معارفه کارکنان جدید و تعیین نیازهای آموزش و توسعه آن ها, توسعه مهارت های کارکنان متناسب با اهداف, آگاهی کارکنان از فرصت های توسعه, تشویق کارکنان در تعیین نیازهای آموزشی و نحوه تامین آنها, اقدامات موثر جهت تحقق اهداف آموزش و توسعه و اقدامات موثر جهت تحقق اهداف آموزش و توسعه می باشد. بعد ارزیابی, شامل: ارزیابی نقش توسعه کارکنان در اهداف, ارزیابی نتایج آموزش و توسعه در سطوح فردی, گروهی و سازمانی و آگاهی مدیریت ارشد از هزینه ها و منافع توسعه افراد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانیان، رمضان. (1393). ارائه چارچوبی برای استانداردسازی توسعه منابع انسانی در نظام های آموزشی. آموزش و توسعه منابع انسانی، 1(2)، 81-102. SID. https://sid.ir/paper/255516/fa

    Vancouver: کپی

    جهانیان رمضان. ارائه چارچوبی برای استانداردسازی توسعه منابع انسانی در نظام های آموزشی. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1393؛1(2):81-102. Available from: https://sid.ir/paper/255516/fa

    IEEE: کپی

    رمضان جهانیان، “ارائه چارچوبی برای استانداردسازی توسعه منابع انسانی در نظام های آموزشی،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 1، no. 2، pp. 81–102، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255516/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button