مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر پذیرش فناوری اطلاعات بر توسعه حرفه ای کارکنان با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM) در شرکت کانی کاوان

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 141

چکیده

فناوری اطلاعات, خمیرمایه توسعه در سازمان و جامعه است و محورهای اساسی توسعه و ماهیت آن را نیز متناسب با نیاز جامعه و کارکنان تعیین می کند و می تواند بر توسعه حرفه ای کارکنان تاثیر به سزایی داشته باشد. اما پذیرش فناوری اطلاعات به عنوان بخشی از موانع انسانی -اجتماعی یکی از مهم ترین موانع موجود در سازمان است, زیرا مرتفع شدن موانع اقتصادی و فنی بدون از میان برداشتن موانع انسانی اجتماعی در پذیرش فناوری اطلاعات بی نتیجه خواهد ماند.لذا هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیرات پذیرش فناوری اطلاعات بر توسعه حرفه ای کارکنان شرکت مهندسی کانی کاوان شرق میباشد. بدین منظور ابتدا شاخص های مرتبط با پذیرش فناوری شامل: سودمندی درک شده, سهولت درک شده, نگرش استفاده و تمایل به استفاده و شاخص های مرتبط با توسعه حرفه ای شامل: بهبود عملکرد کیفیت, دانش و آگاهی, توانمندی شغلی و رضایت شغلی, مسوولیت تصمیم گیری, فرصت های شغلی, خود کنترلی, ارتباطات حضوری, صرفه جویی در زمان و استقلال کاری را شناسایی نمودیم. سپس دو پرسشنامه طراحی شد. پرسشنامه مربوط به پذیرش فناوری با 21 سوال و پرسشنامه توسعه حرفه ای با 45 سوال طراحی شد. اعتبار هر دو پرسشنامه با استفاده از روش اعتبار صوری و محتوایی تایید و پایایی آن ها با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0.95 و 0.92 محاسبه گردید. نمونه آماری این تحقیق 92 نفر از کارشناسان خبره شرکت کانی کاوان می باشند که از میان 120 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از آنجایی که مقیاس اندازه گیری فاصله ای و متغیرهای تحقیق نرمال می باشند جهت آزمون فرضیات آماری از ضریب همبستگی پیرسون و برازش مدل رگرسیونی استفاده شده است.یافته های این پژوهش در بخش آزمون فرضیه ها نشان داد که بین پذیرش فناوری اطلاعات و بهبود عملکرد کیفیت, دانش و آگاهی, توانمندسازی کارکنان, رضایت شغلی, مسوولیت تصمیم گیری, فرصت های شغلی, خود کنترلی, ارتباطات حضوری, صرفه جویی در زمان و استقلال کاری رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشادت جو، حمیده. (1395). تاثیر پذیرش فناوری اطلاعات بر توسعه حرفه ای کارکنان با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM) در شرکت کانی کاوان. آموزش و توسعه منابع انسانی، 3(8)، 123-141. SID. https://sid.ir/paper/255540/fa

    Vancouver: کپی

    رشادت جو حمیده. تاثیر پذیرش فناوری اطلاعات بر توسعه حرفه ای کارکنان با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM) در شرکت کانی کاوان. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1395؛3(8):123-141. Available from: https://sid.ir/paper/255540/fa

    IEEE: کپی

    حمیده رشادت جو، “تاثیر پذیرش فناوری اطلاعات بر توسعه حرفه ای کارکنان با استفاده از مدل پذیرش فناوری (TAM) در شرکت کانی کاوان،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 3، no. 8، pp. 123–141، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button