مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

977
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل علی پذیرش و به کارگیری یادگیری مجازی در کارکنان: نقش تناسب فناوری-شغل، خودکارآمدی و هنجار ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 165

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارائه مدل علی پذیرش و به کارگیری یادگیری مجازی در کارکنان با تأکید بر نقش تناسب فناوری – شغل, خودکارآمدی و هنجار ذهنی در بین کارکنان صنعت نفت میباشد و تلاش شده است با بررسی عواملی مانند هنجارذهنی, خودکارآمدی رایانه, تناسب فناوری– شغل و اثرات آن ها با متغیرهای مدل پذیرش فناوری یعنی سودمندی ادراک شده, سهولت استفاده ادراک شده و تمایل و به کارگیری آموزش مجازی را مورد بررسی قرار دهد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری و تحلیل داده ها از نوع توصیفی – همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کارکنان شرکت نفت که با آموزش مجازی آشنایی دارند (330 نفر) را شامل می شود. شرکت کنندگان چندین پرسشنامه مثل هنجارذهنی از پرسشنامه آژان و هارتشورن (2008), فناوری - شغل از پرسشنامه واتاناساک داکول و همکاران(2010), سهولت استفاده ادراک شده از پرسش نامه مون و کیم (2001), سودمندی ادراک شده از پرسشنامه کیم و همکاران (2007), تمایل استفاده یادگیری مجازی از پرسشنامه سامی ینتو (2009), خودکارآمدی رایانه از پرسشنامه والترز, و داگرتی (2007) تکمیل نمودند. برای بررسی فرضیه های تحقیق از روش تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج نشان داد که متغیرهای تناسب فناوری – شغل, هنجارذهنی, خودکارآمدی رایانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق متغیرهای واسطه ای سهولت استفاده ادراک شده و سودمندی ادراک شده بر متغیر تمایل و به کارگیری یادگیری مجازی دربین کارکنان اثر معناداردارند. بیشترین اثر کل مربوط به متغیر تناسب فناوری – شغل و سهولت استفاده ادراک شده و کم ترین اثر کل مربوط به متغیر هنجار ذهنی بر تمایل و به کارگیری یادگیری مجازی میباشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی، رضا، و صیف، محمدحسن. (1396). مدل علی پذیرش و به کارگیری یادگیری مجازی در کارکنان: نقش تناسب فناوری-شغل, خودکارآمدی و هنجار ذهنی. آموزش و توسعه منابع انسانی، 4(12 )، 149-165. SID. https://sid.ir/paper/255567/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی رضا، صیف محمدحسن. مدل علی پذیرش و به کارگیری یادگیری مجازی در کارکنان: نقش تناسب فناوری-شغل, خودکارآمدی و هنجار ذهنی. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1396؛4(12 ):149-165. Available from: https://sid.ir/paper/255567/fa

    IEEE: کپی

    رضا فتحی، و محمدحسن صیف، “مدل علی پذیرش و به کارگیری یادگیری مجازی در کارکنان: نقش تناسب فناوری-شغل, خودکارآمدی و هنجار ذهنی،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 4، no. 12 ، pp. 149–165، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255567/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button