مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

651
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل پدیداری و شرایط زمینه ای یادگیری حین کار معلمان

نویسندگان

 نوری علاء (سلاله) | جعفری پریوش | قورچیان نادرقلی | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 82

چکیده

 هدف از این پژوهش شناسایی عوامل پدیداری و شرایط زمینه ای یادگیری حین کار معلمان مدارس خاص شهر تهران می باشد. این پژوهش کیفی و مبتنی بر نظریه داده بنیاد بوده, داده ها به روش بررسی متون مرتبط و مصاحبه های نیمهساختمند با 47 نفر(برای رسیدن به اشباع نظری و بیشترین اعتماد) از افراد مطلع (مدیران فعلی و قبلی, معلمان و کارشناسان آموزشی مدارس خاص) که به روش هدفمند انتخاب شدند, جمعآوری شدهاند. داده ها به روش کدگذاری باز, محوری و گزینشی تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد دو دسته ویژگی موجب یادگیری حین کار معلمان میشوند: 1-ویژگیهای فردی (استعداد و تواناییهای کلی فرد, انگیزههای درونی, و احساس معنا و هدفمندی در کار) 2-ویژگیهای شغل معلمی (ضرورت رشد مستمر در شغل معلمی, رسالت و تکلیف انسان سازی, تلاش برای بهبود مستمر حرفهای, فرصت بکارگیری آموختهها, اهمیت ایدهپردازی و خلاقیت). شرایطی زمینه ای برای یادگیری حین کار معلمان عبارتند از: 1-فرهنگ سازمانی (کیفیت تعاملات, فرصتهای یادگیری, نظام بازخورد, سبک تصمیمگیری, تاکید بر نوآوری و. . . ), 2-الگوهای نقش (نفوذ پیشکسوتان, مدیران به عنوان الگوی یادگیری, بلندپروازی و اشتیاق شغلی و. . . ), 3-حمایت سازمانی (توجه به منافع مادی و معنوی معلمان), و 4-کیفیت و کمیت دوره های آموزشی (تناسب هدفها, محتوا, روشها, ارزشیابی و امکانات آموزشی). بدینگونه اگر محل کار به محل یادگیری تبدیل شود, یادگیری حین کار افراد موجب تحول پیوسته خودشان و سازمانشان می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوری، علاء (سلاله)، جعفری، پریوش، و قورچیان، نادرقلی. (1396). شناسایی عوامل پدیداری و شرایط زمینه ای یادگیری حین کار معلمان. آموزش و توسعه منابع انسانی، 4(15 )، 61-82. SID. https://sid.ir/paper/255586/fa

    Vancouver: کپی

    نوری علاء (سلاله)، جعفری پریوش، قورچیان نادرقلی. شناسایی عوامل پدیداری و شرایط زمینه ای یادگیری حین کار معلمان. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1396؛4(15 ):61-82. Available from: https://sid.ir/paper/255586/fa

    IEEE: کپی

    علاء (سلاله) نوری، پریوش جعفری، و نادرقلی قورچیان، “شناسایی عوامل پدیداری و شرایط زمینه ای یادگیری حین کار معلمان،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 4، no. 15 ، pp. 61–82، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255586/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button