مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

434
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین شاخص ساختار-ترافیک و عملکرد روسازی جاده های روستایی

صفحات

 صفحه شروع 239 | صفحه پایان 249

چکیده

 ساختار لایه ای جاده های روستایی تحت ترافیک سنگین به دلیل رعایت همزمان مسائل اقتصادی و فنی دارای اهمیت خاصی است. در این تحقیق با بررسی مطالعه موردی یک جاده روستایی, مدل های مختلف لایه ای یک جاده تحت عبور ترافیک تریلرهای کشاورزی بررسی شده است. برای شناسایی کردن مدل-های مختلف جاده از شاخص ساختار-ترافیک (STI ) استفاده شده است. مدل های مختلف جاده برای خرابی خستگی و شیارشدگی به صورت جداگانه در اثر عبور تریلر بحرانی بررسی شده است. با مدلسازی بارگذاری تریلر بحرانی بر مدل های مختلف جاده مشخص شد که با دقت قابل قبولی, رابطه بین شاخص STI و خرابی های خستگی و شیارشدگی یک رابطه نمایی است. در مقایل این رابطه برای خرابی شیارشدگی به صورت مستقیم با ثابت تغییرات 31/135 است که این موضوع نشان دهنده تاثیرپذیری بیشتر خرابی شیارشدگی نسبت به خرابی خستگی در برابر تغییرات شاخص STI است. همچنین در این تحقیق سعی شده است به کارایی لایه های مختلف روسازی در کاهش پارامترهای خرابی شیارشدگی و خستگی پرداخته شود که مهمترین آن, تاثیر قابل ملاحظه لایه آسفالت سرد در کاهش خرابی شیارشدگی است به طوری که حتی لایه آسفالت سرد از مجموع دو لایه اساس و زیراساس, در کاهش پارامتر خرابی شیارشدگی موثرتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وطن میدانشاهی، هادی، خبیری، محمدمهدی، و محمدکریمی، محمد. (1397). ارتباط بین شاخص ساختار-ترافیک و عملکرد روسازی جاده های روستایی. مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، 18(5 )، 239-249. SID. https://sid.ir/paper/256896/fa

    Vancouver: کپی

    وطن میدانشاهی هادی، خبیری محمدمهدی، محمدکریمی محمد. ارتباط بین شاخص ساختار-ترافیک و عملکرد روسازی جاده های روستایی. مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)[Internet]. 1397؛18(5 ):239-249. Available from: https://sid.ir/paper/256896/fa

    IEEE: کپی

    هادی وطن میدانشاهی، محمدمهدی خبیری، و محمد محمدکریمی، “ارتباط بین شاخص ساختار-ترافیک و عملکرد روسازی جاده های روستایی،” مهندسی عمران (فنی و مهندسی مدرس)، vol. 18، no. 5 ، pp. 239–249، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256896/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button