مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی ساختاری تاثیر شدت تخطی ها، همدلی، احساس گناه و شرمساری، رفتارهای دلجویی و بخشایشگری ادراک شده با خودبخشایشگری در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف پژوهش بررسی الگوی ساختاری تاثیر شدت تخطی ها, همدلی, احساس گناه و شرمساری, رفتارهای دلجویی و بخشایشگری ادراک شده با خودبخشایشگری در بین دانشجویان بود که با روش توصیفی از نوع همبستگی انجام گرفت. گروه نمونه شامل 361 نفر به روش نمونه گیری تصادفی مبتنی بر حجم انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری داده ها شامل سیاهه افتراق معنایی تخطی مک کانل, شاخص واکنش بین فردی دیویس, مقیاس حالت شرمساری و گناه مارشال, سانفتنر و تانگنی, مقیاس رفتارهای دلجویی مکالو, سانداگ, ورتینگتون, پرسشنامه انگیزه های تخطی بین فردی مکالو, راشال, سانداگ و ورتینگتون, براون و هیت, مقیاس خودبخشایشگری ول, دی شی و واکینی بود. نتایج پژوهش نشان داد بین شدت تخطی و احساس گناه و شرمساری با خودبخشایشگری رابطه معکوس و معنادار و بین رفتارهای دلجویی با خودبخشایشگری رابطه ای معناداری یافت نشد. همچنین بین همدلی و بخشایشگری ادراک شده با خودبخشایشگری رابطه مثبت و معنادار وجود داشت. نتایج مدل یابی معادلات ساختاری نیز نشان داد که متغیرهای همدلی, احساس شرم و بخشایش ادراک شده اثر مستقیم بر خودبخشایشگری و رفتارهای دلجویی, بخشایش ادراک شده نیز دارای نقش واسطه ای بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادی، محمدعلی، و لبکی، بهاره. (1394). الگوی ساختاری تاثیر شدت تخطی ها, همدلی, احساس گناه و شرمساری, رفتارهای دلجویی و بخشایشگری ادراک شده با خودبخشایشگری در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت، 1(2 (پیاپی 2) )، 81-98. SID. https://sid.ir/paper/257767/fa

    Vancouver: کپی

    نادی محمدعلی، لبکی بهاره. الگوی ساختاری تاثیر شدت تخطی ها, همدلی, احساس گناه و شرمساری, رفتارهای دلجویی و بخشایشگری ادراک شده با خودبخشایشگری در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان. پژوهشنامه روانشناسی مثبت[Internet]. 1394؛1(2 (پیاپی 2) ):81-98. Available from: https://sid.ir/paper/257767/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی نادی، و بهاره لبکی، “الگوی ساختاری تاثیر شدت تخطی ها, همدلی, احساس گناه و شرمساری, رفتارهای دلجویی و بخشایشگری ادراک شده با خودبخشایشگری در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان،” پژوهشنامه روانشناسی مثبت، vol. 1، no. 2 (پیاپی 2) ، pp. 81–98، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257767/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button