Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

530
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه، ساختار و ویژگی های تعلیم و تربیت در دوره امپراتوری عثمانی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 81

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی جایگاه, ساختار و ویژگی های تعلیم و تربیت اسلامی در امپراتوری عثمانی است. برای این پژوهش از شیوه تحلیلی با رویکرد تاریخی استفاده شده است. یافته های پژوهش گویای این است که دولت عثمانی از بدو تأسیس به مقوله تعلیم و تربیت و ویژگی های آن توجه کرده و به آموزه های اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت و مؤلفه های آن چون اصلاحات آموزشی, مدرسه سازی, اهداف آموزشی و متون آموزشی پرداخته است. این امپراتوری که برای مدتی طولانی یکی از قدرت های جهان اسلام به شمار می رفت و گستره وسیعی از آسیا و اروپا را در بر داشت, تأثیرات شایان توجهی در عرصه های گوناگون ازجمله حوزه تعلیم و تربیت در جامعه و زیرمجموعه قلمرو و حاکمیت خویش بر جای گذاشته است. بنابراین در این پژوهش سعی بر آن است تا با تکیه بر اسناد و منابع کتابخانه ای, چگونگی ساختار و سیستم تعلیم و تربیت امپراتوری عثمانی براساس آموزه های اسلامی نشان داده شود. یافته های پژوهش حاکی از این است که سلاطین عثمانی اهتمام ویژه ای بر حفظ تعلیم و تربیت اسلامی داشته و برای رسیدن به این اهداف آموزشی به تربیت متخصصان در حوزه آموزش اسلامی پرداخته بودند. درواقع می توان گفت اصلاحات آموزشی در امپراتوری عثمانی در ادامه موجب تحرک و تکاپوی نهادهای آموزشی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طیبی، سیدمحمد، مهنی، امید، و میرشاهی، سینا. (1398). جایگاه, ساختار و ویژگی های تعلیم و تربیت در دوره امپراتوری عثمانی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 7(12 )، 67-81. SID. https://sid.ir/paper/257827/fa

    Vancouver: کپی

    طیبی سیدمحمد، مهنی امید، میرشاهی سینا. جایگاه, ساختار و ویژگی های تعلیم و تربیت در دوره امپراتوری عثمانی. علوم تربیتی از دیدگاه اسلام[Internet]. 1398؛7(12 ):67-81. Available from: https://sid.ir/paper/257827/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طیبی، امید مهنی، و سینا میرشاهی، “جایگاه, ساختار و ویژگی های تعلیم و تربیت در دوره امپراتوری عثمانی،” علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، vol. 7، no. 12 ، pp. 67–81، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257827/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا