مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری با استفاده از روش فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 97

چکیده

 این روزها, دانشگاهها, مؤسسات تحقیقاتی و بنگاه های اقتصادی در بسیاری از کشورها رو به توسعه و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی آورده اند. اما تمامی این سازمانها در این فرایند, با کاستی هایی مواجه هستند که از جمله آنها می توان به عدم توجه به عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی جهت یافتن مناسب ترین استراتژی و در نتیجه تجاری سازی موفق دستاوردهای جدیدشان اشاره کرد. مقاله حاضر جهت کمک به یافتن راه حلهایی برای رفع نقطه ضعف مذکور, به شناسایی عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری و ارتباط بین عامل و استراتژی با رویکردی نظاممند متمرکز شده است. به این منظور با استفاده از روش مرور نظام مند و ترکیب جامع مطالعات صورت گرفته در این حوزه با استفاده از روش فراترکیب, به بررسی دقیقتر ادبیات موضوع و ایجاد چارچوبی جهت تسهیل تجاری سازی و رفع برخی از مشکلات موجود در این امر پرداخته شد. عواملی چون چرخه عمر, رژیم تملک پذیری, اندازه واحد بهره بردار, دارایی های مکمل, ماهیت واحد بهره بردار, عدم اطمینان, توانمندی های علمی, فنی و مدیریتی, عوامل محیطی, منابع مالی, نوع فناوری و جایگاه رقابتی واحد بهره بردار به عنوان عوامل تاثیرگذار اصلی شناسایی شد و در نهایت اثر این عوامل بر استراتژی های تجاری سازی مستقل, تأسیس شرکت انشعابی, مشترک, سرمایه گذاری مشترک, اتحاد استراتژیک, خرید/اکتساب داراییهای مکمل مورد نیاز یا واحد صاحب آن داراییها, اعطای امتیاز و ادغام و فروش بررسی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینیان پویا، هانیه، قاضی نوری، سیدسروش، و گودرزی، مهدی. (1394). شناسایی عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری با استفاده از روش فراترکیب. مدیریت توسعه فناوری، 3(1 )، 63-97. SID. https://sid.ir/paper/260212/fa

    Vancouver: کپی

    حسینیان پویا هانیه، قاضی نوری سیدسروش، گودرزی مهدی. شناسایی عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری با استفاده از روش فراترکیب. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1394؛3(1 ):63-97. Available from: https://sid.ir/paper/260212/fa

    IEEE: کپی

    هانیه حسینیان پویا، سیدسروش قاضی نوری، و مهدی گودرزی، “شناسایی عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری با استفاده از روش فراترکیب،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 3، no. 1 ، pp. 63–97، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button