مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

936
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر همکاری مبتنی بر هدف و ساختار بر نوآوری محصول

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 108

چکیده

 محیط متلاطم, رقابت فزاینده و نیازهای متنوع و متغیر مشتریان, نقش نوآوری را در بقا و ارتقای مزیت رقابتی شرکت ها برجسته کرده است. محدودیت منابع دانشی و نیاز به پاسخگویی سریع به تغییرات آن ها را به همکاری در نوآوری واداشته است. در سال های اخیر مطالعاتی پیرامون چگونگی و میزان اثر انواع روش های همکاری های بر نوآوری انجام شده است. مقاله حاضر با گونه شناسی انواع همکاری مبتنی بر هدف و ساختار در تلاش است اثر آن ها بر نوآوری محصول را بسنجد. داده ها با استراتژی پیمایشی از شرکت های دانش بنیان پیرامون انواع همکاری های و نوآوری محصول آن ها گردآوری شده است. روایی به صورت محتوایی و پایایی نیز مبتنی بر آلفای کرونباخ معین گردید. نتایج نشان داد که همکاری علمی مهم ترین عامل در نوآوری بوده اند و همکاری بازار نیز کمترین تأثیر را بر نوآوری داشته است. همچنین در گونه همکاری بازار, همکاری با مشاور تأثیر معناداری بر خلق نوآوری داشته است؛ بااین حال همکاری با مشتریان, رقبا و تأمین کننده تأثیر معناداری روی خلق نوآوری نداشته اند. در بخش دوم نیز نتایج نشان داد که همکاری های بالادستی به طور معناداری اثرگذاری بیشتری بر نوآوری داشته و همکاری های پایین دستی کمترین تأثیر را بر نوآوری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطان زاده، جواد، قادری فر، اسماعیل، خیاطیان، محمدصادق، و رضایی صوفی، حجت. (1396). اثر همکاری مبتنی بر هدف و ساختار بر نوآوری محصول. مدیریت توسعه فناوری، 5(2 )، 83-108. SID. https://sid.ir/paper/260291/fa

    Vancouver: کپی

    سلطان زاده جواد، قادری فر اسماعیل، خیاطیان محمدصادق، رضایی صوفی حجت. اثر همکاری مبتنی بر هدف و ساختار بر نوآوری محصول. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1396؛5(2 ):83-108. Available from: https://sid.ir/paper/260291/fa

    IEEE: کپی

    جواد سلطان زاده، اسماعیل قادری فر، محمدصادق خیاطیان، و حجت رضایی صوفی، “اثر همکاری مبتنی بر هدف و ساختار بر نوآوری محصول،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 5، no. 2 ، pp. 83–108، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button