مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین مؤلفه های تلفیق محتوای برنامه درسی میان رشته ای محیط زیست پایدار برای آموزش عالی کشاورزی با استفاده از TOPSIS و ANP فازی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 36

چکیده

 این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی مجموعه ای نمایا از مولفه های موثر در, تلفیق میان رشته ای آموزش محیط زیست پایدار در آموزش عالی کشاورزی انجام شد. با بررسی مطالعات و تحقیقات پیشین, دو مولفه پایه و 35 مولفه داخلی به دست آمد. این مولفه ها بر اساس نظر اعضای هییت علمی و صاحب نظران رشته های کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست, با استفاده از روش های تصمیم گیری چند معیاره TOPSIS و ANP فازی اولویت بندی و تایید گردید. پس از تجزیه وتحلیل داده ها, با توجه به وزن نهایی به دست آمده در بخش «ارتباط توسعه پایدار محیط زیست و آموزش عالی کشاورزی», مولفه های: مفاهیم حفاظت از منابع خاک, احیای اراضی کشاورزی و ساماندهی زمین, افزایش بهره وری و عوامل و منابع تولید در بخش کشاورزی, به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند و در بخش دوم نشانگر «گستردگی و جامع بودن محتوای برنامه درسی کشاورزی در تلفیق با مفاهیم پایداری محیط زیست » با کسب درجه اهمیت 262/0, مشخص شد. نتایج این پژوهش نشان داد که تکراری بودن برخی مفاهیم در قسمت گستردگی محتوا از عامل های مهم در جهت تلفیق میان رشته ای آموزش محیط زیست پایدار در آموزش عالی کشاورزی می باشد و همچنین تمرکز محتواهای آموزشی در درون رشته های علمی نیز بدون توجه به مفاهیم توسعه پایدار از دیگر موارد مهم در این مبحث می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوچکیان، حورا، حجازی، سیدیوسف، رضایی، عبدالمطلب، و پیش بین، سیداحمدرضا. (1399). تعیین مؤلفه های تلفیق محتوای برنامه درسی میان رشته ای محیط زیست پایدار برای آموزش عالی کشاورزی با استفاده از TOPSIS و ANP فازی. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 8(3 (پیاپی 31) )، 21-36. SID. https://sid.ir/paper/260980/fa

    Vancouver: کپی

    کوچکیان حورا، حجازی سیدیوسف، رضایی عبدالمطلب، پیش بین سیداحمدرضا. تعیین مؤلفه های تلفیق محتوای برنامه درسی میان رشته ای محیط زیست پایدار برای آموزش عالی کشاورزی با استفاده از TOPSIS و ANP فازی. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار[Internet]. 1399؛8(3 (پیاپی 31) ):21-36. Available from: https://sid.ir/paper/260980/fa

    IEEE: کپی

    حورا کوچکیان، سیدیوسف حجازی، عبدالمطلب رضایی، و سیداحمدرضا پیش بین، “تعیین مؤلفه های تلفیق محتوای برنامه درسی میان رشته ای محیط زیست پایدار برای آموزش عالی کشاورزی با استفاده از TOPSIS و ANP فازی،” آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 21–36، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260980/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button