مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

377
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ظرفیت آموزشی مدیران شهری با روش معادلات ساختاری (مطالعه ی موردی: مدیران سطح میانی شهرداری زنجان)

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 209

چکیده

 در دهة گذشته, به دنبال ظهور فناوری های نوین, تحولات بازار و رویکردهای جدید مدیریتی, سازمان ها با تغییرات عمده ای مانند دانش محور شدن روبه رو شدند. این امر بر اهداف و فرایندهای کاری آن ها تأثیر گذاشته و آن ها را متحول کرده است. مدیریت شهری نیز از این قاعده مستثنا نیست و ناگزیر به پذیرش تحول سازمانی در مدیران خود است. پژوهش توصیفی-تبیینی حاضر با ماهیت کاربردی-کمی, با هدف ارزیابی ظرفیت آموزشی مدیریت شهری, به ارزیابی نیاز آموزشی مدیران شهرداری شهر زنجان اولویت داده است. روش گردآوری داده ها به صورت کتابخانه ای و میدانی با تکیه بر ابزار پرسشنامه بوده است. حجم نمونه با توجه به جامعة 200 نفری مدیران سطح میانی شهرداری زنجان براساس جدول مورگان 127 نفر به دست آمد و متغیرهای ظرفیت نیاز توسعه ای, نیاز مکمل و نیاز حل مسئله به صورت تصادفی در شهرداری زنجان سنجیده شد. داده های گردآوری شده در نرم افزار SPSS اجرا شد و سپس تحلیل نحوه و چگونگی ارتباط متغیرهای تأثیرگذار بر ظرفیت آموزشی مدیران به کمک مدل معادلات ساختاری (روش تحلیل مسیر) صورت گرفت. براساس نتایج, ظرفیت آموزشی مدیران با متغیرهای ظرفیت نیاز توسعه ای, نیاز مکمل و نیاز حل مسئله با ضریب تأثیر بالای 88/0 و t-value بالاتر از سطح اطمینان 96/1 ارتباط معنی داری با جهت مثبت دارد و متغیرها نیز با یکدیگر در ارتباط معنادار هستند. از سوی دیگر, نماگرهای سنجش متغیرهای نیاز توسعه ای و نیاز مکمل پایین تر از نیاز حل مسئله است و نماگرهای ساختاری پیش بینی کننده, مانند داشتن برنامة راهبردی, خلاقیت, برنامة واحد کار و حفظ و پرورش نیرو پایین تر از حد استاندارد تعریف شده هستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دویران، اسماعیل. (1398). ارزیابی ظرفیت آموزشی مدیران شهری با روش معادلات ساختاری (مطالعه ی موردی: مدیران سطح میانی شهرداری زنجان). پژوهش های جغرافیای برنامه ریزی شهری، 7(1 )، 189-209. SID. https://sid.ir/paper/261257/fa

    Vancouver: کپی

    دویران اسماعیل. ارزیابی ظرفیت آموزشی مدیران شهری با روش معادلات ساختاری (مطالعه ی موردی: مدیران سطح میانی شهرداری زنجان). پژوهش های جغرافیای برنامه ریزی شهری[Internet]. 1398؛7(1 ):189-209. Available from: https://sid.ir/paper/261257/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل دویران، “ارزیابی ظرفیت آموزشی مدیران شهری با روش معادلات ساختاری (مطالعه ی موردی: مدیران سطح میانی شهرداری زنجان)،” پژوهش های جغرافیای برنامه ریزی شهری، vol. 7، no. 1 ، pp. 189–209، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261257/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button