مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی ساختاریِ نقشِ میانجیِ سرمایه های تحولی درونی و سرمایه روان شناختی در پیوند بین سرمایه های تحولی بیرونی و درگیری تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 37

چکیده

 در چند دهة اخیر, چگونگی افزایش درگیرکردن دانش آموزان با وظایف تحصیلی, یکی از متغیرهای مهم پیش بین عملکرد تحصیلی دانش آموزان, توجه پژوهشگران را برانگیخته است. ازاین رو در این پژوهش به منظور درک نظام دار از فرایند تحولی که دانش آموز را به درگیری تحصیلی هدایت می کند, الگویی علّی از منابع و سرمایه های اجتماعی و روان شناختی مؤثر بر درگیری تحصیلی ارائه و اعتباریابی شد. به این منظور 511 دانش آموز سال سوم دبیرستان های شهر همدان (256 پسر و 255 دختر) در سال تحصیلی 96-1395 به روش خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و به پرسشنامه های سرمایه های تحولی بیرونی و درونی مینه سوتا (2005), سرمایه روان شناختی لوتانز (2007) و درگیری تحصیلی سالملا آرو و آپادایا (2012) پاسخ دادند. داده ها به روش معادلات ساختاری تحلیل شد. بر اساس یافته ها, مدل مفروض درگیری تحصیلی در جامعة پژوهش برازنده بوده است (06/2 X2/DF=, 014/0 RMSEA=). نقش میانجی گر سرمایه های تحولی درونی و سرمایة روان شناختی در رابطة سرمایه های تحولی بیرونی و درگیری تحصیلی, مثبت و معنادار بود. نتیجه این کهبا افزایش سرمایه های تحولی درونی و سرمایة روان شناختی می توان شرایط ایجاد درگیری تحصیلی دانش آموزان را فراهم ساخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضائی ورمزیار، مرادعلی، سعدی پور، اسماعیل، ابراهیمی قوام، صغری، دلاور، علی، و اسدزاده، حسن. (1397). الگوی ساختاریِ نقشِ میانجیِ سرمایه های تحولی درونی و سرمایه روان شناختی در پیوند بین سرمایه های تحولی بیرونی و درگیری تحصیلی دانش آموزان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 7(18 )، 9-37. SID. https://sid.ir/paper/261718/fa

    Vancouver: کپی

    رضائی ورمزیار مرادعلی، سعدی پور اسماعیل، ابراهیمی قوام صغری، دلاور علی، اسدزاده حسن. الگوی ساختاریِ نقشِ میانجیِ سرمایه های تحولی درونی و سرمایه روان شناختی در پیوند بین سرمایه های تحولی بیرونی و درگیری تحصیلی دانش آموزان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1397؛7(18 ):9-37. Available from: https://sid.ir/paper/261718/fa

    IEEE: کپی

    مرادعلی رضائی ورمزیار، اسماعیل سعدی پور، صغری ابراهیمی قوام، علی دلاور، و حسن اسدزاده، “الگوی ساختاریِ نقشِ میانجیِ سرمایه های تحولی درونی و سرمایه روان شناختی در پیوند بین سرمایه های تحولی بیرونی و درگیری تحصیلی دانش آموزان،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 7، no. 18 ، pp. 9–37، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261718/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button