مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

424
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

537
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در دوره های بالندگی حرفه ای: مطالعه ای داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 63

چکیده

 با وجود طراحی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی رایگان و اختیاری در زمینه های آموزشی و پژوهشی, استادان دانشگاه فرهنگیان از این دوره ها استقبال زیادی نمی کنند. از این رو, هدف پژوهش حاضر شناسایی بازدارنده های مشارکت اعضای هییت علمی در فرصت های بالندگی است. پژوهش حاضر کیفی و با استراتژی داده بنیاد است. برای جمع آوری داده ها با 26 نفر از اعضای هییت علمی دانشگاه فرهنگیان مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت. معیار تعداد مصاحبه ها اشباع داده ها بود. داده های با روش شش مرحله ای آرباخ و سیلورستاین, شامل پیاده سازی متن, شناسایی ایده های تکراری و مطالعه متن مصاحبه, شناسایی بخش های مرتبط مصاحبه, شناسایی ایده های تکراری, تم سازی, خلق سازه های نظری, و روایتگری, تحلیل شد. یافته ها نشان داد مهم ترین موانع مشارکت استادان دانشگاه فرهنگیان در دوره های بالندگی حرفه ای عبارت اند از مانع فردی (شامل نگرش فرد نسبت به خود و نگرش فرد نسبت به شغل), مانع سازمانی (شامل عامل شغلی, عامل دوره آموزشی, عامل فرهنگ سازمانی, عامل اقتصادی, و عامل ساختار سازمانی), و مانع موقعیتی (شامل موقعیت اجتماعی فرد و موقعیت شغلی فرد). براساس نتایج, موانع مشارکت اعضای هییت علمی در دوره های بالندگی چندبعدی و درهم تنیده است و در تعامل با هم سبب می شوند, استادان دانشگاه فرهنگیان تمایل به شرکت در دوره های بالندگی حرفه ای و به تبع آن یادگیری را نداشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرجی ده سرخی، حاتم، هوشی السادات، سیدعلیرضا، محمدآبادی، معصومه، و باستانی پورمقدم، مهشید. (1398). موانع مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در دوره های بالندگی حرفه ای: مطالعه ای داده بنیاد. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 8(21 )، 43-63. SID. https://sid.ir/paper/261730/fa

    Vancouver: کپی

    فرجی ده سرخی حاتم، هوشی السادات سیدعلیرضا، محمدآبادی معصومه، باستانی پورمقدم مهشید. موانع مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در دوره های بالندگی حرفه ای: مطالعه ای داده بنیاد. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1398؛8(21 ):43-63. Available from: https://sid.ir/paper/261730/fa

    IEEE: کپی

    حاتم فرجی ده سرخی، سیدعلیرضا هوشی السادات، معصومه محمدآبادی، و مهشید باستانی پورمقدم، “موانع مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در دوره های بالندگی حرفه ای: مطالعه ای داده بنیاد،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 8، no. 21 ، pp. 43–63، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261730/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button