مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

467
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر در نظام رتبه بندی مدارس متوسطه دوره دوم؛ و طراحی مدلی برای آن

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 232

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی عوامل موثر در نظام رتبه بندی مدارس متوسطه دوره دوم و طراحی مدلی برای آن است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی, و از نظر روش آمیخته است. جامعه پژوهش در بخش کیفی, 12 نفر از متخصصان حوزه مدیریت آموزشی بودند که به شیوه هدفمند انتخاب شدند, و در بخش کمی, 406 نفر از مدیران مدارس متوسطه دوم شهر تهران بود. حجم نمونه براساس فرمول کوکران 198 نفر در نظر گرفته شد که به روش خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای انجام دادن پژوهش, نخست از طریق مطالعه مبانی نظری و مصاحبه با صاحب نظران, عوامل و مولفه های موثر در نظام رتبه بندی مدارس متوسطه شناسایی شد. سپس, با به کارگیری مولفه های استخراج شده, پرسشنامه طراحی شد. تجزیه وتحلیل داده ها در بخش کیفی با بهره گیری از نرم افزار کیفی NVivo کدگذاری و تحلیل شد و در بخش کمی, تحلیل عاملی تاییدی با نرم افزار SPSS انجام گرفت. نتایج نشان داد عوامل موثر در نظام رتبه بندی مدارس شامل هشت مولفه «امور پرورشی» در جایگاه نخست, «امور آموزشی» در جایگاه دوم, «امور حرفه ای» در جایگاه سوم, «امور خدماتی» در جایگاه چهارم, «امور رهبری» در جایگاه پنجم, «امور ارزشیابی» در جایگاه ششم, «امور پژوهشی» در جایگاه هفتم و «امور سرمایه ای» در جایگاه هشتم قرار دارد که در نظام رتبه بندی مدارس 143/69 درصد واریانس را تبیین می کنند. در نهایت, براساس عوامل شناسایی شده مدل نهایی پژوهش با به کارگیری تحلیل عاملی تاییدی تدوین شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهرپور، مریم، سلیمانی، نادر، احمدی، غلامعلی، و صباحی، پرویز. (1398). شناسایی عوامل موثر در نظام رتبه بندی مدارس متوسطه دوره دوم؛ و طراحی مدلی برای آن. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 8(21 )، 217-232. SID. https://sid.ir/paper/261731/fa

    Vancouver: کپی

    مهرپور مریم، سلیمانی نادر، احمدی غلامعلی، صباحی پرویز. شناسایی عوامل موثر در نظام رتبه بندی مدارس متوسطه دوره دوم؛ و طراحی مدلی برای آن. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1398؛8(21 ):217-232. Available from: https://sid.ir/paper/261731/fa

    IEEE: کپی

    مریم مهرپور، نادر سلیمانی، غلامعلی احمدی، و پرویز صباحی، “شناسایی عوامل موثر در نظام رتبه بندی مدارس متوسطه دوره دوم؛ و طراحی مدلی برای آن،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 8، no. 21 ، pp. 217–232، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261731/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button