مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

943
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اولویت رویکرد تشویق در تعلیم و تربیت بر اساس تقدیم و تأخیرهای لفظی قرآن و ارائه روشهای قرانی برای تحقق آن در آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 64

چکیده

 این مقاله با هدف دستیابی به نظر اسلام در مورد اولویت رویکرد تشویق یا تنبیه در تعلیم و تربیت, و ارائه روشهای قرآنی برای تحقق نظر قرآن و بکارگیری آن در دوره های رسمی و عمومی کشور, جهت آسان سازی فرایند تربیت و اثربخشی بیشتر به آموزه های تربیتی و توسعه به روش کیفی و به شیوه توصیفی-تحلیلی صورت گرفته است. جامعه تحلیلی, متن قران کریم, و نمونه تحلیلی تمامی آیاتی است که دو واژه بشارت و انذار در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. تجزیه و تحلیل اطلاعات همزمان با فرایند جمع آوری داده ها به صورت مستمر و پیوسته با استفاده از دسته بندی, طبقه بندی, کد گذاری و تعبیر و تفسیر انجام شد. یافته های حاصله در راستای هدف اول حاکی از این است که قرآن کریم با اولویت دادن به بشارت, تشویق را در اولویت قرار داده است. برای تبیین و تحلیل چگونگی دستیابی به این هدف, به بیان پیوند ذهن با گفتار, هدفمندی گفتار, کاربرد تقدیم و تأخیر در برداشتهای دقیق از آیات, بهره گیری معصومین(ع) از تقدیم و تأخیرات قرآنی برای تعیین دقیق اولویتهای اسلامی به عنوان مبانی حجیت تقدیم و تأخیرات قرآنی و تقدیم بشارت بر انذار در قرآن کریم پرداخته شده است. همینطور روش های تشویقی (کلامی, مادی, عاطفی, و ارزشی) استخراج شده از متن قرآن عبارتند از: تحسین, ابراز رضایتمندی, دعا, تحریض, بیان کارهای نیک, درود, و وعده دادن از جمله روش های کلامی؛ محبت ورزی, و کرامت بخشی از روش های عاطفی, و در نظر گرفتن جایگاه ویژه, و ابراز رضایت از جمله روش های ارزشی است که این پژوهش بدان دست یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دل افکار، علیرضا، جوادی، نصیرالدین، فقهی زاده، عبدالهادی، و امین ناجی، محمدهادی. (1398). اولویت رویکرد تشویق در تعلیم و تربیت بر اساس تقدیم و تأخیرهای لفظی قرآن و ارائه روشهای قرانی برای تحقق آن در آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 4(1 (پیاپی 10) )، 31-64. SID. https://sid.ir/paper/261787/fa

    Vancouver: کپی

    دل افکار علیرضا، جوادی نصیرالدین، فقهی زاده عبدالهادی، امین ناجی محمدهادی. اولویت رویکرد تشویق در تعلیم و تربیت بر اساس تقدیم و تأخیرهای لفظی قرآن و ارائه روشهای قرانی برای تحقق آن در آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1398؛4(1 (پیاپی 10) ):31-64. Available from: https://sid.ir/paper/261787/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا دل افکار، نصیرالدین جوادی، عبدالهادی فقهی زاده، و محمدهادی امین ناجی، “اولویت رویکرد تشویق در تعلیم و تربیت بر اساس تقدیم و تأخیرهای لفظی قرآن و ارائه روشهای قرانی برای تحقق آن در آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 10) ، pp. 31–64، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261787/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button