مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه یادگیری زبان انگلیسی در مدارس، آموزشگاههای خصوصی، یا از طریق خودآموزی تکنولوژی محور

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 106

چکیده

 روش انجام این پژوهش از نوع روش های تحقیق ترکیبی متوالی بوده که در آن نخست بخش کمی و سپس بخش کیفی به اجرا درآمده است. در بخش کمی, پرسشنامه محقق ساخته با پایایی 87/0 شامل 30 آیتم و دربخش کیفی, مصاحبه شامل چهار سوال در رابطه با نقش مدارس, آموزشگاه های خصوصی, و خود آموزی تکنولوژی محور در یادگیری زبان انگلیسی بود. با استفاده از دو روش پرسشنامه حضوری و مصاحبه تلفنی که نمونه آنها بترتیب به روش تمام شماری و تعمدی انتخاب شده بود, داده ها از دانشجویانی که در ترم اول سال تحصیلی 1396-1395 در 17 کلاس زبان عمومی در دانشگاه بجنورد ثبت نام نموده بودند گردآوری شد. در بخش کیفی, با 10 نفر از دانشجویانی که بیشترین زمان را در آموزشگاه های خصوصی صرف زبان آموزی کرده بودند مصاحبه عمیق نیمه هدایت شده انجام شد. نتیجه حاصل از تجزیه و تحلیل پرسشنامه ها با استفاده از تجزیه و تحلیل واریانس (آنوا) یک طرفه تکراری و نتیجه مصاحبه نشان داد که بیشترین میزان یادگیری به ترتیب در آموزشگاه های خصوصی, از طریق خود آموزی و نهایتا در مدسه اتفاق می افتد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی، محمدرضا. (1398). مقایسه یادگیری زبان انگلیسی در مدارس, آموزشگاههای خصوصی, یا از طریق خودآموزی تکنولوژی محور. تدریس پژوهی، 7(4 )، 92-106. SID. https://sid.ir/paper/262591/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی محمدرضا. مقایسه یادگیری زبان انگلیسی در مدارس, آموزشگاههای خصوصی, یا از طریق خودآموزی تکنولوژی محور. تدریس پژوهی[Internet]. 1398؛7(4 ):92-106. Available from: https://sid.ir/paper/262591/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا قربانی، “مقایسه یادگیری زبان انگلیسی در مدارس, آموزشگاههای خصوصی, یا از طریق خودآموزی تکنولوژی محور،” تدریس پژوهی، vol. 7، no. 4 ، pp. 92–106، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262591/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button