مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی تجارب اعضای هیات علمی در ارتباط با شایستگی ها و پویایی های تدریس و پژوهش در فرآیند بین المللی شدن آموزش عالی: پژوهشی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 133

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر, واکاوی تجارب اعضای هیات علمی در ارتباط با شایستگی ها و پویایی های تدریس و پژوهش در فرآیند بین المللی شدن آموزش عالی در دانشگاه شیراز بود.روش: به منظور نیل به هدف مطالعه از رویکرد کیفی و روش پژوهش در این مطالعه, روش مطالعه موردی بوده است. جامعه  آماری شامل اعضای هیات علمی بود که دارای تجربه های آموزشی و پژوهشی مشترک بین المللی و یا دارای تحصیلات از دانشگاه های بزرگ بین المللی در بخش های مختلف دانشگاه شیراز بودند که با روش نمونه گیری هدفمند با تکنیک معیار و براساس اشباع نظری, تعداد 15 عضو هیات علمی استادیار, دانشیار و استاد انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختمند با اعضای هیات علمی است و روش تحلیل داده های به دست آمده نیز براساس روش کدگذاری, تدوین و تحلیل شبکه مضامین انجام گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که شایستگی های تدریس اعضای هیات علمی در فرآیند بین المللی شدن دارای 17 مضمون پایه است که برخی از آن ها عبارت است از: داشتن انگیزه علمی, توانایی به کارگیری فناوری نو در تدریس, استفاده از منابع به روز در تدریس, توجه به توسعه  حرفه ای خود, توانایی تربیت نیروی متخصص, تعهد و مسوولیت حرفه ای و ... . شایستگی پژوهشی نیز دارای 8 مضمون پایه بود که برخی از آنها شامل انتشار مقاله و سایر آثار علمی استاد به زبان انگلیسی, تلاش در جهت همکاری برای تولید دانش در عرصه های بین المللی, توانایی علمی و پژوهشی استاد و ... می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، قاسم، محمدی، مهدی، و نثار، زینب. (1396). واکاوی تجارب اعضای هیات علمی در ارتباط با شایستگی ها و پویایی های تدریس و پژوهش در فرآیند بین المللی شدن آموزش عالی: پژوهشی کیفی. تدریس پژوهی، 5(2)، 109-133. SID. https://sid.ir/paper/262644/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی قاسم، محمدی مهدی، نثار زینب. واکاوی تجارب اعضای هیات علمی در ارتباط با شایستگی ها و پویایی های تدریس و پژوهش در فرآیند بین المللی شدن آموزش عالی: پژوهشی کیفی. تدریس پژوهی[Internet]. 1396؛5(2):109-133. Available from: https://sid.ir/paper/262644/fa

    IEEE: کپی

    قاسم سلیمی، مهدی محمدی، و زینب نثار، “واکاوی تجارب اعضای هیات علمی در ارتباط با شایستگی ها و پویایی های تدریس و پژوهش در فرآیند بین المللی شدن آموزش عالی: پژوهشی کیفی،” تدریس پژوهی، vol. 5، no. 2، pp. 109–133، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262644/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button