مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,087
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

926
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب، رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاه های استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 68

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب, رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاه های استان مازندران است. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت, توصیفی و از نظر روش, زمینه یابی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه های استان مازندران در سال تحصیلی 92-1391 به تعداد 312586 نفر است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, سه واحد دانشگاهی انتخاب و با روش تصادفی طبقه ای با رعایت نسبت ها, تعداد 385 نفر دانشجو در دو گروه مردان و زنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسش نامه محقق ساخته ای است که دارای 22 سوال در دو بعد تفکر انتقادی و تفکر خلاق است. روایی صوری و محتوایی آن به تایید متخصصان امر رسیده و پایایی آن با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ 0.86 است. برای تحلیل داده ها از آزمون های تحلیل واریانس و t تک نمونه ای, t مستقل و فرید من استفاده شده است. نتایج نشان داد که اثربخشی آموزش مبتنی بر وب, رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان معنادار است. همچنین اثربخشی آموزش مبتنی بر وب, رایانه و یادگیری سیار بر تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان بر اساس جنسیت متفاوت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امان زاده، آمنه، و نعمان اف، منصور. (1394). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب, رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاه های استان مازندران. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(9 )، 57-68. SID. https://sid.ir/paper/262907/fa

    Vancouver: کپی

    امان زاده آمنه، نعمان اف منصور. بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب, رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاه های استان مازندران. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1394؛3(9 ):57-68. Available from: https://sid.ir/paper/262907/fa

    IEEE: کپی

    آمنه امان زاده، و منصور نعمان اف، “بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر وب, رایانه و یادگیری سیار بر مهارت تفکر انتقادی و تفکر خلاق دانشجویان دانشگاه های استان مازندران،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 3، no. 9 ، pp. 57–68، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262907/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا