مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,006
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ابعاد کمال گرایی با اضطراب حالتی/ خصلتی در دانش آموزان دبیرستانی تیزهوش

صفحات

 صفحه شروع 99 | صفحه پایان 110

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ابعاد کمال گرایی با اضطراب حالتی/خصلتی در دانش آموزان دبیرستانی (متوسطه دوم) تیزهوش شهر شیراز است. در پژوهش حاضر, 203 نفر دانش آموز دبیرستانی (103 دانش آموز دختر و 100 دانش آموز پسر) شرکت داشتند. داده های پژوهش از طریق پرسش نامه کمال گرایی مثبت و منفی تری شورت و همکاران و پرسش نامه اضطراب حالتی/ خصلتی اسپیلبرگر و همکاران جمع آوری گردید و سپس از طریق روش آماری تحلیل رگرسیون چندگانه و آزمون t مستقل مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رابطه معنادار منفی بین کمال گرایی مثبت دانش آموزان با اضطراب حالتی و خصلتی وجود دارد و رابطه معنادار مثبتی بین کمال گرایی منفی دانش آموزان با اضطراب حالتی و خصلتی وجود دارد. همچنین دیگر یافته پژوهش حاکی از این است که دختران و پسران در متغیرهای مورد مطالعه تفاوت معناداری داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ساداتی فیروزآبادی، سمیه. (1394). رابطه ابعاد کمال گرایی با اضطراب حالتی/ خصلتی در دانش آموزان دبیرستانی تیزهوش. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(8 )، 99-110. SID. https://sid.ir/paper/262928/fa

    Vancouver: کپی

    ساداتی فیروزآبادی سمیه. رابطه ابعاد کمال گرایی با اضطراب حالتی/ خصلتی در دانش آموزان دبیرستانی تیزهوش. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1394؛2(8 ):99-110. Available from: https://sid.ir/paper/262928/fa

    IEEE: کپی

    سمیه ساداتی فیروزآبادی، “رابطه ابعاد کمال گرایی با اضطراب حالتی/ خصلتی در دانش آموزان دبیرستانی تیزهوش،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 2، no. 8 ، pp. 99–110، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262928/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button