مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چگونگی کاربست مولفه های آموزش و پرورش انسان گرایانه با تاکید بر افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی تهران

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 81

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور بررسی چگونگی کاربست مولفه های آموزش و پرورش انسان گرایانه, با تاکید بر افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی منطقه دو تهران در سال تحصیلی 94-93 از منظر مجریان و معلمان ذی ربط انجام شده است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و شیوه انجام آن زمینه ای است. جامعه پژوهش را دو گروه مجریان (مدیران و معاونان) و معلمان مدارس ابتدایی دولتی, غیردولتی (پسرانه, دخترانه) منطقه دو شهر تهران تشکیل می دهند. گروه نمونه بر اساس جدول کوکراین و مورگان 183 نفر از مجریان (مدیر و معاونان) و 295 نفر از مربیان است که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده است. با مطالعه ادبیات تحقیق در حوزه آموزش پرورش انسان گرا, پرسش نامه محقق ساخته در چهار مولفه, جهت گردآوری داده ها تدوین گردید. روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظر متخصصان دانشگاهی و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ (0.824) مشخص شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری ناپارامتریک خی دو مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان می دهد که میزان کاربست هر چهار مولفه در حد مطلوب نیست, بنابراین پیشنهاد می شود با توجه به اهمیت آموزش و پرورش انسان گرایانه در رشد همه جانبه دانش آموزان, دوره هایی تحت همین عنوان جهت ارتقای علمی مجریان و مربیان از سوی سازمان آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورعلی، پری ناز، سیف نراقی، مریم، و نادری، عزت اله. (1394). بررسی چگونگی کاربست مولفه های آموزش و پرورش انسان گرایانه با تاکید بر افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی تهران. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(11 )، 67-81. SID. https://sid.ir/paper/262982/fa

    Vancouver: کپی

    پورعلی پری ناز، سیف نراقی مریم، نادری عزت اله. بررسی چگونگی کاربست مولفه های آموزش و پرورش انسان گرایانه با تاکید بر افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی تهران. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1394؛3(11 ):67-81. Available from: https://sid.ir/paper/262982/fa

    IEEE: کپی

    پری ناز پورعلی، مریم سیف نراقی، و عزت اله نادری، “بررسی چگونگی کاربست مولفه های آموزش و پرورش انسان گرایانه با تاکید بر افزایش انگیزه تحصیلی دانش آموزان در مدارس ابتدایی تهران،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 3، no. 11 ، pp. 67–81، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262982/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button