مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل مؤثر بر توسعه جذابیت کتاب های الکترونیکی (مورد مطالعه دبیران مدارس دوره اول متوسطه شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تعیین عوامل مؤثر بر توسعه جذابیت کتاب های الکترونیکی به منظور ارائه یک مدل مناسب است. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی است و جامعه آماری آن را دبیران مدارس دوره اول متوسطه شهر اصفهان به تعداد 1876 نفر زن و مرد تشکیل دادند. روش نمونه گیری, خوشه ای چند مرحله ای بوده که به طور تصادفی از بین نواحی 2, 3 و 5 آموزش و پرورش شهر اصفهان با استفاده از جدول مورگان تعداد 320 نفر انتخاب شدند. ابزار پژوهش, پرسش نامه عوامل چهارگانه جذابیت کتاب های الکترونیک (دسترس پذیری, قابلیت تعامل با کتاب, انعطاف پذیری کتاب و چند رسانه ای بودن کتاب), انگیزه یادگیری و توسعه جذابیت کتاب های الکترونیک می باشد. برای تأمین روایی پرسش نامه ها به لحاظ محتوا, از دیدگاه های ده تن از استادان و متخصصان تولید کتاب های الکترونیکی استفاده و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ 93/0=α محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSSv. 20 به صورت آمار توصیفی (شامل جدول توزیع فراوانی, میانگین, درصد, انحراف معیار) و آمار استنباطی (روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه گام به گام) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد, بین ابعاد چهار گانه دسترس پذیری, قابلیت تعامل با کتاب و انعطاف پذیری کتاب و چند رسانه ای بودن کتاب با توسعه جذابیت کتاب های الکترونیکی, در سطح 05/0>P رابطه معناداری وجود دارد. انگیزه یادگیری, رابطه بین ابعاد چهارگانه (دسترس پذیری, قابلیت تعامل با کتاب و انعطاف پذیری کتاب, چند رسانه ای بودن کتاب) با توسعه جذابیت کتاب های الکترونیکی را میانجی گری می کند. همچنین نتایج پژوهش نشان داد, مدل تجربی پژوهش از برازش نسبتاً مطلوبی برخودار بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خطیب زنجانی، نازیلا، و نقش، سیمین. (1396). عوامل مؤثر بر توسعه جذابیت کتاب های الکترونیکی (مورد مطالعه دبیران مدارس دوره اول متوسطه شهر اصفهان). پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 5(1 (پیاپی 17) )، 51-62. SID. https://sid.ir/paper/263006/fa

    Vancouver: کپی

    خطیب زنجانی نازیلا، نقش سیمین. عوامل مؤثر بر توسعه جذابیت کتاب های الکترونیکی (مورد مطالعه دبیران مدارس دوره اول متوسطه شهر اصفهان). پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1396؛5(1 (پیاپی 17) ):51-62. Available from: https://sid.ir/paper/263006/fa

    IEEE: کپی

    نازیلا خطیب زنجانی، و سیمین نقش، “عوامل مؤثر بر توسعه جذابیت کتاب های الکترونیکی (مورد مطالعه دبیران مدارس دوره اول متوسطه شهر اصفهان)،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 51–62، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/263006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button