مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکنش نظام حقوقی حاکم بر حمل و نقل دریایی کالابه چالش های زیست محیطی ناشی از نشت نفت و گاز (با تاکید بر کنوانسیون روتردام)

صفحات

 صفحه شروع 419 | صفحه پایان 438

چکیده

 از موضوعات بحث برانگیز سالیان اخیر در محیط زیست دریایی, نشت گاز و نفت است که اسناد بین المللی نیز نگاه ویژه ای به آن داشته اند. با مروری کوتاه بر روند تکوین و تکامل نظام حقوقی حاکم بر حمل ونقل دریایی کالا در مقابل نشت کالای خطرناک, نفت و گاز, کنوانسیون های حاکم بر حمل ونقل دریایی کالا, یعنی لاهه, لاهه-ویزبی, هامبورگ و روتردام بررسی می شود و به میزان اثرگذاری کنوانسیون اخیر در پوشش های زیست محیطی مسایل مربوط به آلودگی ناشی از نشت مواد سوختی پرداخته می شود. به این پرسش پاسخ می دهیم که آیا این رژیم حقوقی توانسته است مشکلات پیش گفته در دریا را حل کند و نیز مسیولیت ناشی از فعل متخلفانه, چگونه اعمال می شود؟ فرضیه نخست پژوهش پیش رو, بر این است که کنوانسیون روتردام, سندی قوی است که تصویب آن توسط بیشتر دولت های دارای صنعت دریانوردی, می تواند گام موثری در حمایت از محیط زیست دریایی باشد و در صورت لازم الاجراشدن, با تعریف جدیدی از توسعه اقتصادی, فعالانه به حفاظت از محیط زیست دریایی و جلوگیری از آلودگی کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائم مقامی، صفا، محبی، محسن، و نیاورانی، صابر. (1398). واکنش نظام حقوقی حاکم بر حمل و نقل دریایی کالابه چالش های زیست محیطی ناشی از نشت نفت و گاز (با تاکید بر کنوانسیون روتردام). مطالعات حقوق انرژی، 5(2 )، 419-438. SID. https://sid.ir/paper/264318/fa

    Vancouver: کپی

    قائم مقامی صفا، محبی محسن، نیاورانی صابر. واکنش نظام حقوقی حاکم بر حمل و نقل دریایی کالابه چالش های زیست محیطی ناشی از نشت نفت و گاز (با تاکید بر کنوانسیون روتردام). مطالعات حقوق انرژی[Internet]. 1398؛5(2 ):419-438. Available from: https://sid.ir/paper/264318/fa

    IEEE: کپی

    صفا قائم مقامی، محسن محبی، و صابر نیاورانی، “واکنش نظام حقوقی حاکم بر حمل و نقل دریایی کالابه چالش های زیست محیطی ناشی از نشت نفت و گاز (با تاکید بر کنوانسیون روتردام)،” مطالعات حقوق انرژی، vol. 5، no. 2 ، pp. 419–438، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264318/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button