مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

931
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی ظرفیت های توسعه اکوتوریسم روستایی، مبتنی بر رویکرد بازاریابی سبز، مطالعه موردی: روستای قره سو (استان خراسان رضوی)

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 55

چکیده

 اکوتوریسم به عنوان یک استراتژی توسعه گردشگری که مبتنی بر اصول حفاظت محیط زیست و توجه به رفاه جامعه محلی است, با تجربه های موفقیت آمیزی در نقاط مختلف جهان همراه بوده است. در این ارتباط نقش اکوتوریسم روستایی در تکمیل و یکپارچگی با توسعه روستایی در قاعده کلی در جهان پذیرفته شده است. عوامل گوناگون و مختلفی در توسعه و شکوفایی اکوتوریسم نقش دارند که بازاریابی سبز یکی از آنها می باشد. بر همین اساس هدف تحقیق حاضر بررسی نقش آمیخته بازاریابی سبز در توسعه اکوتوریسم روستایی است. این تحقیق از نظر ماهیت, توصیفی پیمایشی و از نظر هدف, کاربردی است. نمونه آماری تحقیق 200 نفر از گردشگران روستای قره سو هستند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزارهای SPSS 21 و lisrel 8.5 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻋﻨﺎﺻﺮ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺑﺮﺗﻮﺳﻌﻪ اکوتوریسم روستای قره سو ﺗاﺛﯿﺮﮔﺬار ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. لازم به ذکر است, از بین ﻋﻨﺎﺻﺮ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ, ترفیع سبز تاثیر بیشتری بر ﺗﻮﺳﻌﻪ اکوتوریسم روستای قره سو می گذارد. لذا, پیشنهاد می شود به دلیل اهمیت ترفیع سبز جهت تبلیغات, به ﻣﺴﺎﺋﻞ زﻳﺴﺖ ﻣﺤﻴﻄﻲ جاذبه های اکوتوریسمی روستا ﺗﻮﺟﻪ وﻳﮋه ای مبذول شود و اﻗﺪاﻣﺎت و ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎﻳﻲ را ﻛﻪ در راﺳﺘﺎی ﺣﻔﺎﻇﺖ از ﻣﺤﻴﻂ زیست و ﻛﺎﻫﺶ ﺗﺎﺛﻴﺮات ﻣﻨﻔﻲ انجام می گیرد, ﺑﻪ اﻃﻼع گردشگران و جامعه محلی برسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وثوقی، لیلا، خوش نمک، صادق، و صدیقی، عبداله. (1396). ارزیابی ظرفیت های توسعه اکوتوریسم روستایی, مبتنی بر رویکرد بازاریابی سبز, مطالعه موردی: روستای قره سو (استان خراسان رضوی). برنامه ریزی و توسعه کالبدی، 2(4 (پیاپی 8) )، 46-55. SID. https://sid.ir/paper/264492/fa

    Vancouver: کپی

    وثوقی لیلا، خوش نمک صادق، صدیقی عبداله. ارزیابی ظرفیت های توسعه اکوتوریسم روستایی, مبتنی بر رویکرد بازاریابی سبز, مطالعه موردی: روستای قره سو (استان خراسان رضوی). برنامه ریزی و توسعه کالبدی[Internet]. 1396؛2(4 (پیاپی 8) ):46-55. Available from: https://sid.ir/paper/264492/fa

    IEEE: کپی

    لیلا وثوقی، صادق خوش نمک، و عبداله صدیقی، “ارزیابی ظرفیت های توسعه اکوتوریسم روستایی, مبتنی بر رویکرد بازاریابی سبز, مطالعه موردی: روستای قره سو (استان خراسان رضوی)،” برنامه ریزی و توسعه کالبدی، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8) ، pp. 46–55، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button