مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,346
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی با هوش شناختی، هوش هیجانی، خلاقیت و ویژگی های شخصیتی در کاربران

صفحات

 صفحه شروع 253 | صفحه پایان 280

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی با هوش شناختی, هوش هیجانی, خلاقیت و ویژگی های شخصیتی در کاربران می پردازد. روش تحقیق به کار برده شده در این پژوهش توصیفی, همبستگی بوده و با استفاده از ضرایب همبستگی محاسبه شده, اقدام به تدوین مدل ساختاری گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر, شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوره دوم شهر تهران در سال تحصیلی 96-1395 و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران معادل با 400 نفر انتخاب شد. اطلاعات لازم به وسیله پنج پرسشنامه هوش ریون, هوش هیجانی بار-آن, خلاقیت تورنس, ویژگی های شخصیتی پنج عاملینئو[1]و پرسشنامه محقق ساخته شبکه هایاجتماعی جمع آوری شد. تجزیه وتحلیل اطلاعات آزمون نیز در دوطبقه توصیفی و استنباطی صورت گرفت که عمده ترین نتایج آن بدین قراراست: بر اساس نتایج مشخص شد که اثر مستقیم هوش بر استفاده از شبکه های اجتماعی معنادار نمی باشد, اما اثر هوش بر شبکه های اجتماعی با مداخله هوش هیجانی به صورت معکوس معنادار است. هم چنین نتایج پژوهش حاکی از آن بود که اثر مستقیم هوش هیجانی توانسته است استفاده از شبکه اجتماعی را پیش بینی کند. فرضیه پژوهشی مبنی بر اینکه خلاقیت استفاده از شبکه های اجتماعی را پیش بینی می کند, تأیید نشد اثر ویژگی های شخصیتی بر شبکه های اجتماعی با مداخله هوش هیجانی به صورت معکوس معنادار است و هوش هیجانی در مقایسه با سایر متغیرهای شناختی نقش بیشتری در پیش بینی استفاده از شبکه های اجتماعی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهریان، مریم، دلاور، علی، رسولی، محمدرضا، و عقیلی، سیدوحید. (1397). رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی با هوش شناختی, هوش هیجانی, خلاقیت و ویژگی های شخصیتی در کاربران. مطالعات رسانه های نوین، 4(15 )، 253-280. SID. https://sid.ir/paper/264680/fa

    Vancouver: کپی

    طاهریان مریم، دلاور علی، رسولی محمدرضا، عقیلی سیدوحید. رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی با هوش شناختی, هوش هیجانی, خلاقیت و ویژگی های شخصیتی در کاربران. مطالعات رسانه های نوین[Internet]. 1397؛4(15 ):253-280. Available from: https://sid.ir/paper/264680/fa

    IEEE: کپی

    مریم طاهریان، علی دلاور، محمدرضا رسولی، و سیدوحید عقیلی، “رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی با هوش شناختی, هوش هیجانی, خلاقیت و ویژگی های شخصیتی در کاربران،” مطالعات رسانه های نوین، vol. 4، no. 15 ، pp. 253–280، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264680/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button