Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

302
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

466
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه ی تجربی و تئوری میزان گذردهی آکوستیکی بدنه شناورهای کامپوزیتی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 126

چکیده

 امواج آکوستیکی ناشی از کارکرد موتور و بقیه تجهیزات داخلی شناور, در صورت عبور از بدنه کامپوزیتی, موجب تشخیص شناور توسط مین های دریایی به ویژه مین های آکوستیکی می شود. در نتیجه کنترل و کاهش میزان صوت عبوری از بدنه شناور در مناطق عملیاتی مین گذاری شده, اهمیت حیاتی دارد. در این تحقیق با توجه به اهمیت عبور امواج آکوستیکی از بدنه شناورهای خاص, میزان عبور امواج آکوستیکی از مواد مختلف کامپوزیتی با ساختارهای لایه ای و ساندویچی در آب به صورت های تئوری و تجربی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است. برای انجام آزمون ها, پنج عدد صفحه کامپوزیتی ساخته شده و پس از قراردادن آن ها در آب, میزان عبور امواج آکوستیکی از هر صفحه در دو بازه ی فرکانسی مختلف به صورت مجزا اندازه گیری شده است. نمونه ی اول پانل ساندویچی با هسته ی فوم پی وی سی و پوسته هایی مرکب از الیاف شیشه و کربن, نمونه ی دوم دارای ساختار لایه ای شامل چند لایه الیاف شیشه, نمونه ی سوم مانند نمونه ی دوم اما با تعداد لایه های بیشتر, نمونه ی چهارم پانل ساندویچی با هسته ی چوب بالسا و پوسته هایی شامل الیاف شیشه و نمونه ی آخر مانند نمونه ی چهارم اما با هسته ی فوم پی وی سی انتخاب شده است. در پایان نتایج مربوط به صفحه ها به صورت نمودار بیان شده و مقایسه های موردنیاز و کاربردی بین نتایج تجربی و محاسبات تئوری صورت گرفته است. نمونه های اول و آخر قابلیت جذب بیشتری نسبت به نمونه های دیگر دارند حتی نمونه ی اول که دارای الیاف کربن است, قابلیت آن کمی بهتر از نمونه ی آخر می باشد. قابل توجه است که نتایج به دست آمده نقش مهمی در انتخاب مواد کامپوزیتی و طراحی مناسب بدنه ی شناور کامپوزیتی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهزادی، مهرزاد، و مردانی، رضا. (1397). بررسی و مقایسه ی تجربی و تئوری میزان گذردهی آکوستیکی بدنه شناورهای کامپوزیتی. هیدروفیزیک، 4(1 )، 119-126. SID. https://sid.ir/paper/264867/fa

    Vancouver: کپی

    بهزادی مهرزاد، مردانی رضا. بررسی و مقایسه ی تجربی و تئوری میزان گذردهی آکوستیکی بدنه شناورهای کامپوزیتی. هیدروفیزیک[Internet]. 1397؛4(1 ):119-126. Available from: https://sid.ir/paper/264867/fa

    IEEE: کپی

    مهرزاد بهزادی، و رضا مردانی، “بررسی و مقایسه ی تجربی و تئوری میزان گذردهی آکوستیکی بدنه شناورهای کامپوزیتی،” هیدروفیزیک، vol. 4، no. 1 ، pp. 119–126، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/264867/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا