مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر انتخاب محصول مورد علاقه مشتری از نظر شکل و رنگ بر موج آلفا

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 103

چکیده

 مقدمه: هدف اصلی پژوهش حاضر مطالعه تاثیر انتخاب محصول مورد علاقه مشتری بر حسب شکل و رنگ بر موج آلفا می باشد. برای انجام تحقیق چهار مجموعه تصاویر با اشکال (گرد و تیز) و با رنگ های (سرد و گرم) برای محصولات بیسکویت و پاستا طراحی گردید. با استفاده از دستگاه QEEG, امواج الکتریکی باند آلفای افراد با نمایش تصاویر چهارگانه ثبت گردید. سپس از افراد خواسته شد تا مجموعه تصویر ترجیحی خود را انتخاب نمایند. با استفاده از واریانس چندمتغیره, ارتباط امواج الکتریکی باند آلفا با تصاویر ترجیحی تجزیه وتحلیل گردید.روش: روش تحقیق حاضر, تجربی با استفاده از چند گروه آزمودنی بوده و نمونه اولیه 375 نفر به صورت تصادفی از بین دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز قم, انتخاب و بر اساس سن, جنس و دست برتری, 72 نفر به طور تصادفی در گروه نمونه نهایی قرار گرفت به گونه ای که میانگین سن, نسبت جنس و دست برتری جامعه در گروه نمونه رعایت شده است.یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد نوسانات آلفا ناشی از مشاهده با در نظر گرفتن اولویت هشیارانه انتخاب شده در الکترودهای O1, T5, T3,C3 و C4 ارتباط معنی داری داشت. تحلیل یافته ها نشان می دهد به طور کلی افرادی که شکل گرم را ترجیح می دهند با دیدن تصاویر سفید, گرم و سرد (اعم از گرد و تیز) در الکترودهای مذکور موج آلفای بیشتری تولید می کند.نتیجه گیری: بنابراین می توان نتیجه گرفت که صرف تصاویر نمایشی نقشی در انتخاب آن ها نداشته و در مجموع تصاویر گرم نسبتا بیش از تصاویر سرد موج آلفا تولید می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عیوضی حشمت، علی اصغر، محمودی میمند، محمد، آقایوسفی، علیرضا، و استادیان خانی، زهرا. (1396). اثر انتخاب محصول مورد علاقه مشتری از نظر شکل و رنگ بر موج آلفا. عصب روانشناسی، 3(2 (پیاپی 9) )، 88-103. SID. https://sid.ir/paper/266857/fa

    Vancouver: کپی

    عیوضی حشمت علی اصغر، محمودی میمند محمد، آقایوسفی علیرضا، استادیان خانی زهرا. اثر انتخاب محصول مورد علاقه مشتری از نظر شکل و رنگ بر موج آلفا. عصب روانشناسی[Internet]. 1396؛3(2 (پیاپی 9) ):88-103. Available from: https://sid.ir/paper/266857/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر عیوضی حشمت، محمد محمودی میمند، علیرضا آقایوسفی، و زهرا استادیان خانی، “اثر انتخاب محصول مورد علاقه مشتری از نظر شکل و رنگ بر موج آلفا،” عصب روانشناسی، vol. 3، no. 2 (پیاپی 9) ، pp. 88–103، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button