Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

772
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

541
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر دست برتری و تفاوت های جنسیتی در عادت های شمارش اعداد با انگشتان دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقدمه: عادت های شمارش انگشتان در کودکان بر نحوه یادگیری ایشان در کلاس درس و زندگی روزمره تاثیرگذار است. هدف این پژوهش به منظور تعیین اثر دست برتری و تفاوت های جنسیتی در عادت های شمارش اعداد با انگشتان دانش آموزان ابتدایی صورت گرفت.روش: تعداد 74 نفر ازدانش آموزان ابتدایی شهرستان پاکدشت (47 پسر و 27 دختر) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای (برای کودکان راست دست) و همچنین روش نمونه گیری در دسترس (برای کودکان چپ دست) انتخاب شدند و با استفاده از نسخه فارسی پرسشنامه چاپمن (چاپمن و چاپمن 1987) ازنظر عادات و الگوهای شمارش اعداد مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون مجذور خی نشان داد که اثر دست برتری بر همه مولفه های عادت های شمارش اعداد با انگشتان (دست شمارنده, نوع شمارش, جهت شمارش و انگشت شمارش) معنادار است. همچنین نتایج نشان داد که اثر جنسیت در سه مولفه از عادت های شمارش اعداد با انگشتان (دست شمارنده, نوع شمارش و انگشت شمارش) معنادار است و در مولفه جهت شمارش معنادار نیست.نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش حاضر می توان استنباط نمود که دست برتری و جنسیت اثر معناداری بر عادت های شمارش اعداد با انگشتان دانش آموزان ابتدایی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی پور، احمد، جولاییها، سکینه، رنجبران، رضا، و ایوانی، نازیلا. (1395). اثر دست برتری و تفاوت های جنسیتی در عادت های شمارش اعداد با انگشتان دانش آموزان ابتدایی. عصب روانشناسی، 2(2 (پیاپی 5) )، 23-36. SID. https://sid.ir/paper/266901/fa

    Vancouver: کپی

    علی پور احمد، جولاییها سکینه، رنجبران رضا، ایوانی نازیلا. اثر دست برتری و تفاوت های جنسیتی در عادت های شمارش اعداد با انگشتان دانش آموزان ابتدایی. عصب روانشناسی[Internet]. 1395؛2(2 (پیاپی 5) ):23-36. Available from: https://sid.ir/paper/266901/fa

    IEEE: کپی

    احمد علی پور، سکینه جولاییها، رضا رنجبران، و نازیلا ایوانی، “اثر دست برتری و تفاوت های جنسیتی در عادت های شمارش اعداد با انگشتان دانش آموزان ابتدایی،” عصب روانشناسی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 5) ، pp. 23–36، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266901/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا