مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

902
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتقای اعتماد عمومی شهروندان: بررسی نقش حکمرانی خوب و خدمات دولت الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 571 | صفحه پایان 594

چکیده

 اعتماد یکی از ابعاد سرمایه اجتماعی است که با پیچیده ترشدن جوامع, ناگزیر انواعی از آن, از جمله اعتماد عمومی, در بطن نیازهای جامعه خودنمایی می کند. بنابراین, پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش خدمات دولت الکترونیکی و حکمرانی خوب در ارتقای اعتماد عمومی شهروندان انجام گرفت. این پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی- همبستگی اجرا شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر, همه شهروندان 18 تا 65 ساله بودند که حداقل یکبار از خدمات دولت الکترونیکی استفاده کرده باشند. در نهایت, بر اساس جدول مورگان, 384 نفر برای پاسخ به پرسشنامه در نظر گرفته شدند. در مجموع, 386 نفر به روش دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه بود که پایایی آن به روش های پایایی مرکب و آزمون آلفای کرونباخ, و روایی آن پس از تایید خبرگان به روش های روایی واگرا و همگرا تایید شد. داده ها به روش مدل سازی معادلات ساختاری و با نرم افزار Amos22 تحلیل شد. نتایج نشان داد اعتماد شهروندان به سازمان ها و نهادهای عمومی از طریق بهبود کیفیت خدمات دولت الکترونیکی و حکمرانی خوب ارتقا می یابد و حکمرانی خوب در رابطه خدمات دولت الکترونیکی و اعتماد عمومی نقش میانجی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مولوی، زینب، حسینی ابوعلی، معصومه، و جعفری، سیدمحمدباقر. (1396). ارتقای اعتماد عمومی شهروندان: بررسی نقش حکمرانی خوب و خدمات دولت الکترونیکی. مدیریت سرمایه اجتماعی، 4(4 )، 571-594. SID. https://sid.ir/paper/266925/fa

    Vancouver: کپی

    مولوی زینب، حسینی ابوعلی معصومه، جعفری سیدمحمدباقر. ارتقای اعتماد عمومی شهروندان: بررسی نقش حکمرانی خوب و خدمات دولت الکترونیکی. مدیریت سرمایه اجتماعی[Internet]. 1396؛4(4 ):571-594. Available from: https://sid.ir/paper/266925/fa

    IEEE: کپی

    زینب مولوی، معصومه حسینی ابوعلی، و سیدمحمدباقر جعفری، “ارتقای اعتماد عمومی شهروندان: بررسی نقش حکمرانی خوب و خدمات دولت الکترونیکی،” مدیریت سرمایه اجتماعی، vol. 4، no. 4 ، pp. 571–594، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button