مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,579
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر شبکه های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتالی در شرکت های دانش بنیان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 22

چکیده

 با توجه به این که در دنیای رقابتی امروز, افزون بر عوامل اقتصادی, عوامل اجتماعی نیز می تواند بر کسب وکارهای تأثیرگذار باشند؛ شبکه های اجتماعی به منزله یک مشخصه اجتماعی, نیروی محرکه و پایه ای, برای انسجام اجتماعی در فعالیت-های کسب کارهای اینترنتی نقش بسیار مهمی دارند. هدف این مقاله بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی (محتوای روابط اجتماعی, ساختار روابط اجتماعی, منابع اجتماعی اطلاعات, شیوه انتقال اطلاعات) در توسعه کارآفرینی دیجیتالی (آنالیز فرصت, ایجاد و توسعه وب سایت, برنامه بازاریابی الکترونیکی, اجرا و توسعه تجارت الکترونیکی) است. جامعه آماری تحقیق شامل 70 نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان است که با ترکیب پرسشنامه ها تعداد 35 پرسشنامه از آن ها به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش پژوهش ازنظر ماهیت, توصیفی پیمایشی است و برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار (Spss) و معادلات ساختاری (Smart pls) استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که شبکه های اجتماعی بر توسعه کارآفرینی دیجیتالی تأثیر مثبت و معناداری دارد و از بین ابعاد شبکه های اجتماعی, محتوای روابط اجتماعی, شیوه انتقال اطلاعات, منابع اجتماعی اطلاعات دارای بیشترین تأثیر را بر کارآفرینی دیجیتالی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایمانی، عبدالمجید، حسینی فر، اعظم، و مبارکی، مسلم. (1396). تأثیر شبکه های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتالی در شرکت های دانش بنیان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، 6(22 )، 1-22. SID. https://sid.ir/paper/268107/fa

    Vancouver: کپی

    ایمانی عبدالمجید، حسینی فر اعظم، مبارکی مسلم. تأثیر شبکه های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتالی در شرکت های دانش بنیان. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند[Internet]. 1396؛6(22 ):1-22. Available from: https://sid.ir/paper/268107/fa

    IEEE: کپی

    عبدالمجید ایمانی، اعظم حسینی فر، و مسلم مبارکی، “تأثیر شبکه های اجتماعی بر کارآفرینی دیجیتالی در شرکت های دانش بنیان،” مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، vol. 6، no. 22 ، pp. 1–22، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268107/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button