مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کارکردهای کمال الدین بهزاد با توجه به نگاره های وی در دوره تیموری بر اساس گفتمان روایی ژپ لینت ولت

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 124

چکیده

 هروایت هنری از جمله هنر نگارگری که توسط روایت گران آفریده می شوند, شامل مجموعه ای از گفته هایی است که در طی روایت به آن ها هویت داده می شود و صدایی از درون دنیای نگاره ها که متعلق به نگارگر است, آن ها را برای دنیای بیرون نقل می کنند. نگارگر برای انتقال ذهن هدفمند خود از بیرون و درون نگاره ها از انواع زاویه ی دید برای روایت داستان, برخورداری جسته است؛ همچنین با توجه به راویتگر بودن خود, در سیر روایت پردازی نقش هایی را عهده دارد که شامل: کارکردهای (بازنمایی, کنترلی و تفسیری) است. پژوهش حاضر, در پی پاسخ گویی به این پرسش هاست, نگارگر بر اساس گفتمان روایی ژپ لینت ولت از چه کارکردهای در نگاره های خود, درمواجهه با مخاطب برخوردار است؟ کدام کارکرد بر کارکردهای دیگر می چربد؟ تأثیرکارکرد غالب در نگاره ها چگونه است؟ پژوهش حاضر با بررسی و مطالعات کتابخانه ایی بین رشته ایی ادبیات و هنر باستانی به صورت توصیفی-تحلیلی انجام شده است برای پاسخ به پرسش های فوق با بررسی نگاره هایِ اثر کمال الدین بهزاد هراتی در دوره تیموریان, به این نتیجه می رسد در عمل روایت پردازی توسط نگارگر, کارکرد تفسیری بر کارکردهای دیگر غلبه دارد و دلیل آن را نیز می توان جنبه ی اخلاقی و تعلیمی بودن آن آثار دانست که بر ژانر محتوای تصویر, بسیار تأثیرگذار است و نگارگر از طریق کارکردها و مسئولیت های خود, مخاطب را به جنبه ی اخلاقی و تعلیمی بودن نگاره ها سوق می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدی، چنور، و کریمیان، حسن. (1398). کارکردهای کمال الدین بهزاد با توجه به نگاره های وی در دوره تیموری بر اساس گفتمان روایی ژپ لینت ولت. پژوهش های بین رشته ای ادبی (ادبیات و پژوهش های میان رشته ای)، 1(2 )، 103-124. SID. https://sid.ir/paper/269173/fa

    Vancouver: کپی

    سیدی چنور، کریمیان حسن. کارکردهای کمال الدین بهزاد با توجه به نگاره های وی در دوره تیموری بر اساس گفتمان روایی ژپ لینت ولت. پژوهش های بین رشته ای ادبی (ادبیات و پژوهش های میان رشته ای)[Internet]. 1398؛1(2 ):103-124. Available from: https://sid.ir/paper/269173/fa

    IEEE: کپی

    چنور سیدی، و حسن کریمیان، “کارکردهای کمال الدین بهزاد با توجه به نگاره های وی در دوره تیموری بر اساس گفتمان روایی ژپ لینت ولت،” پژوهش های بین رشته ای ادبی (ادبیات و پژوهش های میان رشته ای)، vol. 1، no. 2 ، pp. 103–124، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269173/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button