مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات مربوط به درک فرآیند فتوسنتز در بین دانش آموزان ششم ابتدایی (مطالعه موردی در یکی از مدارس ابتدایی شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 34

چکیده

 در این پژوهش, مشکلات مربوط به درک فتوسنتز دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی یکی از دبستان های شهر اصفهان موردبررسی قرار گرفت. ضمن مصاحبه با 28 دانش آموز ششم ابتدایی, پرسش هایی درباره مسائل شیمیایی و زیست محیطی فتوسنتز مطرح شد. داده ها به کمک نرم افزار Prism Graph pad مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. ازجمله مشکلات مشاهده شده از نتایج این تحقیق شامل مشکل در درک این موضوع که موادی مانند آب و کربن دی اکسید می توانند اجرای بدن موجود را بسازند؛ و مشکل در درک این موضوع که کربن دی اکسید منبعی حیاتی برای گیاهان است. همچنین, بسیاری فتوسنتز را نوعی تنفس تلقی می کردند. مشکلاتی نیز در درک دانش آموزان از مفاهیمی مانند چرخه اکسیژن در طبیعت و تولیدکنندگی به عنوان اولین گام زنجیره غذایی یافت شد. با توجه به این مشکلات, توصیه می شود که برنامه درسی به شکلی اصلاح شود که ابهامات دانش آموزان کمتر شود و معلمان نیز در تدریس خود, از مثالهای کاربردی تر استفاده نمایند تا از ایجاد بدفهمی در دانش آموزان جلوگیری شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علویان، فیروزه، و شایسته فر، پروانه. (1397). مشکلات مربوط به درک فرآیند فتوسنتز در بین دانش آموزان ششم ابتدایی (مطالعه موردی در یکی از مدارس ابتدایی شهر اصفهان). پویش در آموزش علوم پایه، 4(13 )، 26-34. SID. https://sid.ir/paper/269521/fa

    Vancouver: کپی

    علویان فیروزه، شایسته فر پروانه. مشکلات مربوط به درک فرآیند فتوسنتز در بین دانش آموزان ششم ابتدایی (مطالعه موردی در یکی از مدارس ابتدایی شهر اصفهان). پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1397؛4(13 ):26-34. Available from: https://sid.ir/paper/269521/fa

    IEEE: کپی

    فیروزه علویان، و پروانه شایسته فر، “مشکلات مربوط به درک فرآیند فتوسنتز در بین دانش آموزان ششم ابتدایی (مطالعه موردی در یکی از مدارس ابتدایی شهر اصفهان)،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 4، no. 13 ، pp. 26–34، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269521/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button