مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

426
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

683
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل خطاهای دانش آموزان پسرپایة هشتم درحل مسائل کلامی معادلة خطی براساس الگوی نیومن

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 31

چکیده

 پژوهش حاضر به روش توصیفی-پیمایشی و با هدف بررسی میزان معلومات و خطاهای دانش آموزان پسر پایة هشتم درحل مسائل کلامی معادلة خطی با تأکید بر تحلیل خطاهای نیومنی است. جامعة آماری این تحقیق, 95 دانش آموز پسرمدارس عادی شهرستان خلخال می باشد. به روش تصادفی خوشه ای و به کمک جدول مورگان, نمونه ای متشکل نتایج به دست آمده نشان داد که به طور متوسط 64 درصد دانش آموزان بیشترسؤال ها را حل کرده اند؛ ولی فقط 16درصد آن ها به جواب کامل رسیده اند و این مشخص می کند که دانش آموزان درحل مسائل کلامی معادلة خطی مشکل اساسی دارند و از معلومات کمی برخوردارند. برای بررسی خطاهای دانش آموزان از مصاحبه نیومنی استفاده شد. نتایج به دست آمده بیانگر این هستند که بیشتر خطاهای دانش آموزان در مرحلة خواندن و درک می باشد. بیشتر بودن خطاها در این مرحله, می تواند در اثر ناتوانی آن ها دردرک و تفسیرجملات باشد که در واقع به دانش زبانی و ادراکی آن ها مربوط می شود. پیشنهاد می شود که دانش آموزان در تشخیص مشکلات و نقاط ضعف دانش آموزان و حتی رفع آن ها, از روش تحلیل خطای نیومن بهره بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عالمیان، وحید، و احمدپور، اسرافیل. (1397). تحلیل خطاهای دانش آموزان پسرپایة هشتم درحل مسائل کلامی معادلة خطی براساس الگوی نیومن. پویش در آموزش علوم پایه، 4(12 )، 21-31. SID. https://sid.ir/paper/269528/fa

    Vancouver: کپی

    عالمیان وحید، احمدپور اسرافیل. تحلیل خطاهای دانش آموزان پسرپایة هشتم درحل مسائل کلامی معادلة خطی براساس الگوی نیومن. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1397؛4(12 ):21-31. Available from: https://sid.ir/paper/269528/fa

    IEEE: کپی

    وحید عالمیان، و اسرافیل احمدپور، “تحلیل خطاهای دانش آموزان پسرپایة هشتم درحل مسائل کلامی معادلة خطی براساس الگوی نیومن،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 4، no. 12 ، pp. 21–31، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button