مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

861
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های ریاضی پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک چاپ 1397، بر اساس رویکرد مدل سازی و کاربردها

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف پژوهش, تحلیل محتوای کتاب های ریاضی پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک چاپ 1397است, که شامل کتاب های هندسه(3), ریاضیات گسسته و حسابان(2) می باشد. در پژوهش, مسائل موجود در تمرین ها و کار در کلاس ها و فعالیت های موجود در این کتاب ها, با توجه به پنج مقوله حوزه مدل سازی و کاربرد, یعنی "بدون زمینه", "زمینه مدار غیر معقولانه", "زمینه مدار مستقل از زمینه", "کاربرد استاندارد" و "مدل سازی", کدگذاری شد. نتایج پژوهش نشان داد که مسائل بدون زمینه, درصد بالایی از مسائل بررسی شده را تشکیل می دهند. به طوری که %99 درصد از مسائل کتاب هندسه(3), %18/75 از مسائل کتاب ریاضیات گسسته و %52/92 درصد از مسائل کتاب حسابان(2), از نوع بدون زمینه بودند و پس از آنها, سوال های "مستقل از زمینه" و "کاربرد استاندارد" قرار می گرفتند. در کتاب های هندسه(3) و ریاضیات گسسته, هیچ سوال "زمینه مدار غیر معقولانه" وجود نداشت اما %68/0 از سوال های بررسی شده در کتاب حسابان(2) در این مقوله جای می گرفتند. همچنین هیچ یک از سوالات بررسی شده در سه کتاب در زمینه"مدل سازی" نبود, که نشانه عدم توجه به رویکرد مدل سازی و کاربردها در این سه کتاب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسی پور، منصوره. (1397). تحلیل محتوای کتاب های ریاضی پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک چاپ 1397, بر اساس رویکرد مدل سازی و کاربردها. پویش در آموزش علوم پایه، 4(10 )، 19-27. SID. https://sid.ir/paper/269532/fa

    Vancouver: کپی

    موسی پور منصوره. تحلیل محتوای کتاب های ریاضی پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک چاپ 1397, بر اساس رویکرد مدل سازی و کاربردها. پویش در آموزش علوم پایه[Internet]. 1397؛4(10 ):19-27. Available from: https://sid.ir/paper/269532/fa

    IEEE: کپی

    منصوره موسی پور، “تحلیل محتوای کتاب های ریاضی پایه دوازدهم رشته ریاضی و فیزیک چاپ 1397, بر اساس رویکرد مدل سازی و کاربردها،” پویش در آموزش علوم پایه، vol. 4، no. 10 ، pp. 19–27، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button