مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,979
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر رفتار مشارکت جویانه معلمان بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 74

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی تأثیر رفتار مشارکت جویانه معلمان بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی ناحیه سه کرج, انجام شده است. روش تحقیق از لحاظ هدف, کاربردی و از منظر اجرا شبه آزمایشی با گروه کنترل و آزمایش بدون پیش آزمون می باشد. جامعه آماری, دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی ناحیه سه کرج در سال تحصیلی 97-1396, به تعداد 8574 نفر است. نمونه آماری با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و در دو گروه 30 نفره به عنوان گروه آزمایش و کنترل به تصادف گمارده شدند. ابزار پژوهش, پرسش نامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر (1981) می باشد و برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی از کارنامه دانش آموزان استفاده شده است. جهت بررسی روایی پرسش نامه از نظرات متخصصان استفاده شد و پایایی این پرسش نامه با آزمون آلفای کرونباخ 0/85 محاسبه گردید. جهت تجزیه و تحلیل از آزمون t مستقل استفاده شد. نتایج نشان داد که رفتار مشارکت جویانه معلمان بر انگیزش درونی و بیرونی و همچنین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی ناحیه سه کرج مؤثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه مرادی، مرتضی، و مهرانی، طیبه. (1397). بررسی تاثیر رفتار مشارکت جویانه معلمان بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی. توسعه حرفه ای معلم، 3(4 )، 63-74. SID. https://sid.ir/paper/269612/fa

    Vancouver: کپی

    شاه مرادی مرتضی، مهرانی طیبه. بررسی تاثیر رفتار مشارکت جویانه معلمان بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1397؛3(4 ):63-74. Available from: https://sid.ir/paper/269612/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی شاه مرادی، و طیبه مهرانی، “بررسی تاثیر رفتار مشارکت جویانه معلمان بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 3، no. 4 ، pp. 63–74، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269612/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button