مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,256
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی صلاحیت های حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان قم

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 113

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارزیابی صلاحیت های حرفه ای فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان قم صورت گرفته است. از لحاظ هدف, کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها, توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری, کلیه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان قم, در رشته های مختلف به تعداد (875) نفر و نمونه آماری براساس جدول مورگان به تعداد (270) نفر می باشد که به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها به وسیله پرسشنامه جمع آوری شد. روایی ابزار به شیوه محتوایی و با استفاده از نظر اساتید این حوزه مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ 98 درصد به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها, آزمون کالموگرف-اسمیرنف, به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده ها, آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن برای بررسی سؤال های پژوهشی, مورد استفاده قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد وضعیت فارغ التحصیلان در بعد دانش, نگرش و ارزش ها, مهارت ها, توانایی و همچنین مؤلفه مهارت های عمومی پایه ذهنی, در سطح مطلوبی قرار دارد؛ اما وضعیت مؤلفه فردی ذهنی در سطح متوسط ارزیابی شده است. در زیرمؤلفه ها, بالاترین امتیاز به آشنایی و شناخت نسبت به چندرسانه ای ها, میزان تعهد به افزایش یادگیری, توجه به مهارت در استفاده از مواد و فناوری های تدریس, توانایی مهارت های مذاکره با مخاطبان, ارتقای درک مطلب, و فعال شدن آن ها در شغل معلمی اختصاص یافته است و پایین ترین امتیاز به دانش و شناخت زبان های مختلف آموزش, تمایل به ترویج نگرش ها و فعالیت های دموکراتیک دانش آموزان, مهارت در جمع آوری, تحلیل و تفسیر اسناد و داده ها, میزان توانایی های شناختی, تفکر واگرا و مهارت های تحلیلی و ارتقای صداقت و درستی مربوط می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button