مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هزینه های لوکس آموزش سایه: مطالعه ی تطبیقی دیدگاه های دانش آموزان، والدین و معلمان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی عوامل و نگرش های مؤثر بر مشارکت در کلاس های خصوصی تکمیلی بود. پژوهش با رویکرد تطبیقی و کمّی و با روش توصیفی پیمایشی انجام شد. شرکت کنندگان از سه گروه اصلی دانش آموزان دبیرستانی, معلمان و والدین دانش آموزان انتخاب شدند. درمجموع 900 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. براساس یافته های مطالعه, دروس زبان انگلیسی, ریاضی و علوم (فیزیک, شیمی و زیست شناسی) بیشترین استفاده را برای تدریس تکمیلی خصوصی داشتند. یافته های تحقیق نشان داد والدین با درآمد بالاتر احتمال بیشتری دارد فرزندان خود را به کلاس های تدریس خصوصی بفرستند. از دیدگاه معلمان و والدین, اهداف اصلی شرکت در کلاس های تدریس خصوصی برای دانش آموزان, درک بهتر موضوعات و بهبود عملکرد آنها در امتحانات و آزمون های سراسری است. بیشتر معلمان و دانش آموزان به اثربخشی تدریس خصوصی اذعان داشتند. اگرچه والدین و معلمان متوجه شدند که ترکیبی از عوامل به تقاضای تدریس تکمیلی خصوصی دانش آموزان کمک می کند, اما رتبه بندی آنها با رتبه بندی دانش آموزان تفاوت معنی داری داشت. تدریس خصوصی تکمیلی, مانند کمک به دانش آموزان در انجام تکالیفشان, یکی از گزینه هایی است که والدین می توانند در هنگام ارزش گذاری و پاسخگویی به خواسته های فرزندانشان آن را برای پشتیبانی بیشتر و استفاده از منابع موجود در خانواده, در نظر بگیرند. اگرچه حوزه مدیریت مشارکت های مردمی و مدارس غیر انتفاغی وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی باید فعالیت های چنین مراکزی را تحت نظر داشته باشد, اما به نظر نمی رسد در عمل چندان موفق نبوده است.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیربیگی، ناصر، افشین فر، جعفر، قصلانی، روژین، صادقی، شراره، و نصیری نیا، شهاب. (1398). هزینه های لوکس آموزش سایه: مطالعه ی تطبیقی دیدگاه های دانش آموزان, والدین و معلمان ایرانی. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 2(1 )، 41-64. SID. https://sid.ir/paper/270389/fa

    Vancouver: کپی

    شیربیگی ناصر، افشین فر جعفر، قصلانی روژین، صادقی شراره، نصیری نیا شهاب. هزینه های لوکس آموزش سایه: مطالعه ی تطبیقی دیدگاه های دانش آموزان, والدین و معلمان ایرانی. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1398؛2(1 ):41-64. Available from: https://sid.ir/paper/270389/fa

    IEEE: کپی

    ناصر شیربیگی، جعفر افشین فر، روژین قصلانی، شراره صادقی، و شهاب نصیری نیا، “هزینه های لوکس آموزش سایه: مطالعه ی تطبیقی دیدگاه های دانش آموزان, والدین و معلمان ایرانی،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 2، no. 1 ، pp. 41–64، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270389/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button