مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

444
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

585
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای تبلیغی در مواجهه با گونه های دینداری

صفحات

 صفحه شروع 120 | صفحه پایان 150

چکیده

 با ظهور انقلاب اسلامى در ایران, دینداری ب هعنوان مهم ترین عامل سبک زندگى مردم ایران به مثابه نر مافزار انقلاب مورد توجه قرار گرفت. به همین جهت تلاش های زیادی برای ارتقای اثربخشى تبلیغات دینى انجام شد. یکى از مهم ترین اجزای این اثربخشى شناخت مخاطب در گونه های دینداری است؛ زیرا با توجه به عوامل مختلف همچون ظهور جامعه اطلاعاتى , رشد علم و فناوری و حتى تهاجم فرهنگى , شاهد تنوع در شکل های دینداری ایرانیان, به خصوص جوانان هستیم. مسئله اصلى این مقاله, راهبردهای تبلیغى مواجهه با گونه های دینداری در میان جوانان است. برای پاسخگویى به آن, با استفاده از روش تحلیلى ب هگونه شناسى دینداری در تحقیقات گذشته پرداخته شد و سپس با روش تحلیلى-تطبیقى با گون هشناسى دیگری از محقق که در مصاحبه نیمه ساخت یافته با 42 نفر از جوانان که ب هصورت نظری و غیراحتمالى هدفمند انتخاب شدند, مقایسه شد. با معیار نگرش به دین, هفت گونه تکلیف گرای متشرع, عرفى , اخلاق گرا, توسلى , معرفت گرا, عقلانى و سکولار در دینداری جوانان ایرانى قابل شناسایى و در جمع بین دال های شناور در چهار طبقه قابل دست هبندی شد. سپس گونه های دینداری یافته شده به هفت نفر از مبلغان خبره عرضه و راهبردهای ایشان جمع بندی شد. نتایج تحقیق نشان مى دهد راهبردهای تذکر و موعظه, توجه به اخلاق اجتماعى , توجه به مرگ و معاد, بحث از مهدویت و موعود, تفسیر قرآن و توجه به حقیقت ولایت معصومان 7 از جمله مهم ترین شیوه ها و پیام هایى است که مبلغان توجه داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علم الهدی، سیدعبدالرسول، و انواری، محمدرضا. (1399). راهبردهای تبلیغی در مواجهه با گونه های دینداری. اسلام و مطالعات اجتماعی، 7(4 (پیاپی 28) )، 120-150. SID. https://sid.ir/paper/270608/fa

    Vancouver: کپی

    علم الهدی سیدعبدالرسول، انواری محمدرضا. راهبردهای تبلیغی در مواجهه با گونه های دینداری. اسلام و مطالعات اجتماعی[Internet]. 1399؛7(4 (پیاپی 28) ):120-150. Available from: https://sid.ir/paper/270608/fa

    IEEE: کپی

    سیدعبدالرسول علم الهدی، و محمدرضا انواری، “راهبردهای تبلیغی در مواجهه با گونه های دینداری،” اسلام و مطالعات اجتماعی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 120–150، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270608/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button