مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

675
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی یادگیری دستور زبان فارسی از طریق ارزشیابی پویای تحت وب در فرآیندآموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 177

چکیده

 در این مطالعه کیفی, موضوع یادگیری افعال که از موضوعات اصلی حوزه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان به شمار می رود, با استفاده از روش ارزشیابی پویا و با تکیه بر فناروری های جدید دنیای وب که در تضاد با روش های سنتی آموزش و ارزشیابی هستند, بررسی شده است. بدین منظور دو دانشجوی عراقی مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی به مدت چهار ماه از طریق روش کیفی تکوینی-عینی ارزشیابی پویا و با استفاده از ایمو,که قابلیت ارتباط همزمان اینترنتی را دارا می باشد, تحت آموزش قرار گرفتند. یافته های این تحقیق نشان دهنده رشد سطح اجتماعی و شناختی یادگیرندگان با توجه به ناحیه تکامل تقریبیهر کدام از آنان است. به عبارت دیگر, استفاده از ارزشیابی پویای تحت وب دید عمیق تر و بهتری از موقعیت هر کدام از یادگیرندگان در پیوستار اتکا به خود-دیگران و توانایی بالقوه تکامل اجتماعی و شناختی شان بدست داد و به آنان کمک کرد به تناسب موقعیت شان در پیوستار فوق سطح مناسبی از آموزش و در نتیجه پیشرفت را تجربه کنند. یافته های این تحقیق می تواند در حوزه آموزش زبان دوم به طور کل و آموزش زبان فارسی به شکل اخص مفید واقع شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبادی، سامان، و وکیلی لطیف، شکوفه. (1395). بررسی یادگیری دستور زبان فارسی از طریق ارزشیابی پویای تحت وب در فرآیندآموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(2)، 167-177. SID. https://sid.ir/paper/355816/fa

    Vancouver: کپی

    عبادی سامان، وکیلی لطیف شکوفه. بررسی یادگیری دستور زبان فارسی از طریق ارزشیابی پویای تحت وب در فرآیندآموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1395؛11(2):167-177. Available from: https://sid.ir/paper/355816/fa

    IEEE: کپی

    سامان عبادی، و شکوفه وکیلی لطیف، “بررسی یادگیری دستور زبان فارسی از طریق ارزشیابی پویای تحت وب در فرآیندآموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 2، pp. 167–177، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/355816/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button