مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع توسعه بازی های بومی و محلی از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف این مطالعه, بررسی موانع توسعه بازی های بومی و محلی از دیدگاه دانشجویان بود. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان تربیت بدنی تشکیل می دادند که در نهایت 151 نفر (دانشجویان دختر و پسر) به صورت تصادفی از 5 دانشگاه به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. پرسشنامه محقق ساخته برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن توسط 12 نفر از متخصصان بررسی و تایید گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای آزمودن پایایی پرسشنامه استفاده شد .(a=0.86) از آزمودنی ها خواسته شد تا میزان موافقت خود را در مقیاس لیکرت از 1 (کاملا مخالفم) تا 5 (کاملا موافقم) نشان دهند. برای تجزیه و تحلیل داده ها, از روش تحلیل عاملی با چرخش متعامد استفاده شد. براساس تحلیل عاملی31 متغیر در شش گروه «مدیریتی, روانی, سازمانی, محیطی, فرهنگی و درون فردی» طبقه بندی شدند. نتایج نشان داد گسترش بازی های رایانه ای (4.39±0.94) مهم ترین مانع و مشکلات جسمی و منع پزشکی (2.42±1.19) کم اهمیت ترین آنها بود. یافته ها نشان داد رتبه بندی عواملی که مانع توسعه بازی های بومی و محلی می شود, به ترتیب برابر است با عوامل مدیریتی, سازمانی, فرهنگی, درون فردی, محیطی و روانی. همچنین تحلیل و مقایسه دیدگاه دانشجویانی که نسبت به بازی های بومی و محلی آگاهی داشتند و دانشجویانی که آگاهی نداشتند, نشان داد در عوامل مدیریتی, روانی, سازمانی و محیطی بین دانشجویان تفاوت معنی داری وجود ندارد (p>0.05), اما بین عوامل فرهنگی و درون فردی تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0.05) با توجه به یافته های پژوهش, مشارکت مسوولین و حمایت از بازی های بومی و محلی می تواند گامی موثر در توسعه این بازی ها باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اندام، رضا، عسگری، مرتضی، و سلیمی، میترا. (1394). بررسی موانع توسعه بازی های بومی و محلی از دیدگاه دانشجویان. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 4(2 (پیاپی 14))، 49-61. SID. https://sid.ir/paper/355971/fa

    Vancouver: کپی

    اندام رضا، عسگری مرتضی، سلیمی میترا. بررسی موانع توسعه بازی های بومی و محلی از دیدگاه دانشجویان. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛4(2 (پیاپی 14)):49-61. Available from: https://sid.ir/paper/355971/fa

    IEEE: کپی

    رضا اندام، مرتضی عسگری، و میترا سلیمی، “بررسی موانع توسعه بازی های بومی و محلی از دیدگاه دانشجویان،” پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 49–61، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/355971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button