مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,324
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نمادهای اسلامی در بسته بندی بر قصد خرید مصرف کنندگان موادغذایی

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 91

چکیده

 هدف: قصد مصرف کننده برای خرید, به احتمال برآورده شدن انتظاراتش بستگی دارد, ولی این مساله در مورد محصولاتی که مصرف کننده به سرعت اقدام به خرید آن ها می کند, به برقراری ارتباط در نقطه فروش بستگی دارد. بسته بندی, یکی از مهم ترین عوامل اثرگذار بر تصمیم خرید در نقطه فروش است. هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر استفاده از نمادهای اسلامی در بسته بندی مواد غذایی بر قصدخرید مصرف کنندگان مسلمان است.این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت و روش, توصیفی ـ پیمایشی است. داده های گردآوری شده از طریق پرسشنامه, توسط روش حداقل مربعات جزئی (PLS) پردازش شد. جامعه آماری, شامل کلیه دانشجویان دانشگاه گیلان بوده و تعداد آن ها 17000 نفر می باشد و روش نمونه گیری در این پژوهش, روش نمونه گیری در دسترس بوده است.نتایج, بیانگر تاثیر مثبت وجود یک نماد اسلامی در بسته بندی مواد غذایی بر قصد خرید مصرف کنندگان است. البته این تاثیر در مورد مصرف کنندگان با تعهد مذهبی بالا تایید شد. نتیجه دیگر نشان می دهد که وجود نماد مذهبی بر روی بسته بندی مواد غذایی, ارزش مذهبی ادراک شده توسط مصرف کنندگان با تعهد مذهبی بالا را نسبت به آن محصول افزایش می دهد.نتایج این پژوهش به بازاریابانی که در پی ترفیع محصولات غذایی در بازارهای اسلامی هستند کمک خواهد کرد تا درک کنند که چه وقت و چگونه از نمادهای مذهبی در بسته بندی محصولات غذایی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، محسن، قلی زاده، محمدحسن، و زمردی، معصومه. (1395). تاثیر نمادهای اسلامی در بسته بندی بر قصد خرید مصرف کنندگان موادغذایی. پژوهشنامه بازرگانی، -(79)، 67-91. SID. https://sid.ir/paper/356062/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری محسن، قلی زاده محمدحسن، زمردی معصومه. تاثیر نمادهای اسلامی در بسته بندی بر قصد خرید مصرف کنندگان موادغذایی. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1395؛-(79):67-91. Available from: https://sid.ir/paper/356062/fa

    IEEE: کپی

    محسن اکبری، محمدحسن قلی زاده، و معصومه زمردی، “تاثیر نمادهای اسلامی در بسته بندی بر قصد خرید مصرف کنندگان موادغذایی،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. -، no. 79، pp. 67–91، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356062/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button