Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,245
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,012
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش نوآوری سازمانی در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت های مادر در صنعت خودرو

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 18

چکیده

 در زمانیکه همه چیز در حال تغییر و تحول است و رقبا همیشه به دنبال افزایش سهم بازار خود از طریق کسب مزیت رقابتی هستند, توجه به ابعاد نوآوری که یکی از راهکارهای افزایش مزیت رقابتی در محیط پویای تجارت است, امری ضروری است. از طرف دیگر با ظهور اینترنت و فناوری های مختلف اطلاعاتی و ارتباطی, مدل های کسب و کار برای کسب مزیت رقابتی را تغییر داده است و کسب و کارهای الکترونیک را به عنوان ابزار ارزشمندی برای ایجاد روابط پایدار و مستحکم با مشتریان و نیروهای بازار تبدیل کرده است. همچنین برای شرکت های مادر به علت ویژگی های خاصی که دارند, می توان آن ها را از دیگر شرکت های موجود در مدل های کسب و کار متمایز کرد. در این تحقیق با شناسایی ابعاد متفاوت نوآوری, آن ها را به چهار عامل عمده 1) توسعه ابزارهای فناوری اطلاعات, 2) شدت قیمت رقابتی, 3) شدت تمرکز در صنعت (سهم بازار) و 4) تمرکز گزایی و میزان انعطاف پذیری در وطایف تقسیم کرده و به ارزیابی میزان اهمیت آن ها در پیاده سازی کسب و کار های الکترونیک در شرکت های مادر در صنعت خودرو می پردازیم. با پیمایش صورت گرفته تنها مورد تمرکز گزایی و میزان انعطاف پذیری در وظایف عامل مهمی در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکتهای مادر در صنعت خودرو شناخته نشد. در نهایت به اندازه گیری عوامل مهم شناخته شده, در شرکت مادر ایران خودرو مبادرت شده است تا از این طریق میزان آمادگی شرکت ایران خودرو از لحاظ میزان عوامل ایجاد کننده نوآوری در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک مورد ارزیابی قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی نیک آبادی، محسن، جلیلی بوالحسنی، اعظم، و خاتمی فیروزآبادی، سیدعلی. (1388). نقش نوآوری سازمانی در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت های مادر در صنعت خودرو. رشد فناوری، 6(21)، 11-18. SID. https://sid.ir/paper/356643/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی نیک آبادی محسن، جلیلی بوالحسنی اعظم، خاتمی فیروزآبادی سیدعلی. نقش نوآوری سازمانی در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت های مادر در صنعت خودرو. رشد فناوری[Internet]. 1388؛6(21):11-18. Available from: https://sid.ir/paper/356643/fa

    IEEE: کپی

    محسن شفیعی نیک آبادی، اعظم جلیلی بوالحسنی، و سیدعلی خاتمی فیروزآبادی، “نقش نوآوری سازمانی در پیاده سازی کسب و کار الکترونیک در شرکت های مادر در صنعت خودرو،” رشد فناوری، vol. 6، no. 21، pp. 11–18، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356643/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا