مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مکان یابی پارکینگ های طبقاتی در شهر رشت

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 62

چکیده

 مدیریت و هدایت جابه جایی انسان و کالا در سطح معابر یک شهر, مهم ترین هدف ایجاد سیستم های حمل و نقل شهری است. کارکرد این سیستم وابسته به وجود زیرساخت های لازم و نیز قرارگیری مناسب اجزا مختلف آن و هماهنگی این اجزا با یکدیگر است. یکی از مهم ترین زیرساخت های سیستم حمل و نقل مراکز شهرهای بزرگ, پارکینگ های طبقاتی عمومی هستند که نقش عمده ای در کاهش پارک حاشیه ای و روانی ترافیک ایفا می کنند. این پارکینگ ها زمانی می توانند کارایی لازم را داشته باشند که در مکان مناسب احداث شوند. این تحقیق با روش توصیفی – تحلیلی و با هدف مکان یابی علمی پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر رشت انجام گرفته است. در این راستا بر اساس ادبیات تحقیق و نظر کارشناسان حوزه ترافیک, شهرسازی و برنامه ریزی شهری 8 شاخص از جمله فاصله از مراکز جاذب سفر شامل مراکز تجاری, اداری - خدماتی, تفریحی - پذیرایی, دسترسی به معابر شریانی و میادین اصلی, فاصله از نقاط آبگیر و قابلیت و سازگاری کاربری ها انتخاب گردید و با استفاده از مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) اقدام به تجزیه و تحلیل داده شد که سرانجام نقشه همپوشانی شده نهایی پهنه های مستعد جهت استقرار پارکینگ های طبقاتی تشکیل شد. در ادامه با استفاده از نقشه نهایی به دست آمده از مدل تحقیق, طی بازدید میدانی در پهنه هایی که مشخص شد, دارای قابلیت خیلی خوب و خوب هستند. اراضی دارای مساحت لازم جهت ساخت پارکینگ و در وضعیت فعلی به صورت بایر, زمین بایر, پارکینگ غیرطبقاتی و یا ساختمان فرسوده و مخروبه هستند, به تعداد 9 نقطه به مساحت 35547 مترمربع جهت ساخت پارکینگ طبقاتی شناسایی شد و با توجه به میزان تقاضای پارکینگ و ضرورت رفع معضل کمبود پارکینگ به ترتیب اهمیت اولویت بندی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری، حسین، نوبخت حقیقی، شهاب، و محمدی، مریم. (1396). مکان یابی پارکینگ های طبقاتی در شهر رشت. پژوهش های بوم شناسی شهری، 8(1 (پیاپی 15))، 41-62. SID. https://sid.ir/paper/356681/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری حسین، نوبخت حقیقی شهاب، محمدی مریم. مکان یابی پارکینگ های طبقاتی در شهر رشت. پژوهش های بوم شناسی شهری[Internet]. 1396؛8(1 (پیاپی 15)):41-62. Available from: https://sid.ir/paper/356681/fa

    IEEE: کپی

    حسین قنبری، شهاب نوبخت حقیقی، و مریم محمدی، “مکان یابی پارکینگ های طبقاتی در شهر رشت،” پژوهش های بوم شناسی شهری، vol. 8، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 41–62، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button