مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

951
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 125

چکیده

 در سال های اخیر تمرکز بر اخلاق و رفتار حرفه ای از سوی سازمان ها به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته شده است. پرداختن به وضعیت اخلاق حرفه ای در حوزه فعالیت های روابط عمومی که حیطه ی کاری شان در بردارنده عمل, احساسات, عواطف و در یک کلام افکار عمومی است و خود نشان از اهمیت والای روابط عمومی دارد, از منظر درون و برون سازمانی, قابل بررسی و تامل می باشد. روش مطالعه در این مقاله, تحلیل مضمونی محتوای(Thematic content analysis) کتب و پژوهش های حوزه روابط عمومی و ارتباطات است که نتایج آن با مطالعه کتابخانه ای30 مقاله و پایان نامه استخراج شده است. لازم به توضیح است از آنجا که تحقیقی با عنوان اخلاق حرفه ای در روابط عمومی در جستجوهای صورت گرفته یافت نشد, نگارندگان تحقیق خود را از بین مقالاتی با مضامین اخلاق حرفه ای و ارتباطات سازمانی که دربردارنده عملکرد روابط عمومی سازمان ها نیز می باشد, مدنظر قرار داده است. لازم به ذکر است که به موضوع اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی از دو منظر روابط درون و برون سازمانی نگاه شده است. یافته های مقاله نشان می دهد از بعد برون سازمانی روابط عمومی ها برای رسیدن به مرز ماندگاری و پایداری در افکار عمومی باید صداقت, امانت و حقیقت را, که اساس یک ارتباط اخلاق مدار است, رعایت کنند. در همین مسیر, عدم تعهد به اجرای اخلاق و رفتار حرفه ای نیز تهدیدی برای مرگ سازمان تلقی می شود. در تحقیقات صورت گرفته در زمینه اخلاق حرفه ای سازمان ها, بر دوری از پنهان کاری و تمرکز بر اصل صداقت در روابط عمومی ها تاکید شده است. همچنین از بعد درون سازمانی نیز یافته ها نشان می دهد که ساختار سازمانی یکی از عوامل موثر بر اخلاق حرفه ای بوده, از نظر کارکنان مهم ترین عامل ضعف اخلاق, بی عدالتی های موجود در محیط کار است. از دیگر موارد یافته شده دراین بررسی, توجه کمتر به جو اخلاقی و اخلاق حرفه ای در محیط های سازمانی و وجود تبعیض نیز به عنوان مانع بزرگی در برابر تحقق اهداف سازمانی مطرح شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپنجی، امیرعبدالرضا، و عسکرنیا، سارا. (1398). اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، 9(1 (پیاپی 17) )، 109-125. SID. https://sid.ir/paper/357504/fa

    Vancouver: کپی

    سپنجی امیرعبدالرضا، عسکرنیا سارا. اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن. مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)[Internet]. 1398؛9(1 (پیاپی 17) ):109-125. Available from: https://sid.ir/paper/357504/fa

    IEEE: کپی

    امیرعبدالرضا سپنجی، و سارا عسکرنیا، “اخلاق حرفه ای در حوزه روابط عمومی و عملکردهای آن،” مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ (رسانه و فرهنگ)، vol. 9، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 109–125، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357504/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button