مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عوامل موثر بر گرایش به بازی های رایانه ای در شهر یزد

صفحات

 صفحه شروع 151 | صفحه پایان 171

چکیده

 این مقاله به موضوع گسترش استفاده و گرایش به بازی های رایانه ای در سرتاسر جهان و هراس هایی که از آسیب های این بازی ها ایجاد شده, می پردازد چرا که اکنون مبدل به موضوع مطالعات علمی در سرتاسر جهان از جمله ایران شده اند. در عین حال این مطالعه نمی تواند به همه جنبه های این پدیده بپردازد بلکه هدف آن در اینجا, ارزیابی عوامل موثر بر گرایش به این بازی ها با تاکید بر انگیزش موجود در بازی ها در شهر یزد می باشد. جامعه آماری این مطالعه, مراجعه کنندگان به کلوب ها و گیم نت های شهر یزد بوده که از میان آنها, 431 نفر بهعنوان نمونه به روش نمونه گیری خوشه ایمورد تحلیل قرار گرفتند. روش انجام مطالعه, پیمایش و ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساخته بوده است. نتایج مطالعه حاکی از آن است که متغیرهایی نظیر خشونت بازی ها, ویژگی گریز از محدودیت های زندگی واقعی در بازی ها, رقابت و مبارزه طلبی در بازی ها با متغیرهای همچون گرایش به بازی های رایانه ای رابطه دارند که این رابطه را مقاله مورد بحث قرار داده است. از جمله آنکه نتایج معادله رگرسیون نشان می دهد که دو متغیر گریز از 1 می توانند 23 % تغییرات / محدودیت های زندگی واقعی, و رقابت و مبارزه طلبی با ضریب همبستگی 198 گرایش به بازی های رایانه ای را تبیین کنند. به عنوان نتیجه می توان گفت, درباره عوامل تمایل و گرایش به بازی های رایانه ای, مهمترین عامل نیازهای مخاطبان میباشد, بهویژه نیازهایی که رسانه سعی در ارضای آنهاو ترغیب مخاطب از طریق آنها را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع شاه آبادی، اکبر، و نیک عهد، مهدی. (1392). ارزیابی عوامل موثر بر گرایش به بازی های رایانه ای در شهر یزد. جهانی رسانه، 8(2 (پیاپی 16) )، 151-171. SID. https://sid.ir/paper/358221/fa

    Vancouver: کپی

    زارع شاه آبادی اکبر، نیک عهد مهدی. ارزیابی عوامل موثر بر گرایش به بازی های رایانه ای در شهر یزد. جهانی رسانه[Internet]. 1392؛8(2 (پیاپی 16) ):151-171. Available from: https://sid.ir/paper/358221/fa

    IEEE: کپی

    اکبر زارع شاه آبادی، و مهدی نیک عهد، “ارزیابی عوامل موثر بر گرایش به بازی های رایانه ای در شهر یزد،” جهانی رسانه، vol. 8، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 151–171، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358221/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button