مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه عوامل موثر بر انتخاب بازارهای جهانی در صنعت رسانه کشور

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 182

چکیده

 این مقاله نتیجه پژوهشی است که هدف آن شناسایی عوامل موثر بر انتخاب بازارهای جهانی در صنعت رسانه بوده است. یکی از تصمیمات راهبردی شرکت های رسانه ای برای ورود به بازارهای جهانی انتخاب بازار خارجی است. برخی مطالعات نشان داده اند که انتخاب نظام مند بازارهای جهانی از عوامل مهم در موفقیت شرکت ها در تجارت بین الملل به شمار می رود. گذشته از این ها, صنعت رسانه به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن نیاز به تحلیل های دقیق تر بازار دارد و این مقاله سعی می کند این نیاز را ارزیابی کند. برای گردآوری اطلاعات موردنیاز این پژوهش از روش میدانی و ابزارهای پرسشنامه و مصاحبه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل شرکت های توزیع و پخش کالاهای ویدیو رسانه بود و 100 پرسشنامه به صورت حضوری و الکترونیکی بین مدیران و کارشناسان آن ها توزیع گردید. به منظور مطالعه میزان و نوع ارتباط بین متغیرها از تحلیل رگرسیون همزمان استفاده شده است. برخی از یافته های این مطالعه نشان می دهند که انطباق محتوایی, وضعیت رقابتی, خصوصیات کشور میزبان و شرکت صادرکننده از عوامل موثر در انتخاب بازارهای جهانی محصولات رسانه ای قلمداد می شوند. همچنین با استفاده از تحلیل مسیر مشخص شد که انطباق محتوایی بیش ترین تاثیر را به طور مستقیم بر انتخاب بازار هدف دارد این در حالی است که اثر کلی ویژگی های خاص کشور میزبان نسبت به سایر متغیرها بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رشیدی، احتشام، و حسنقلی پور، طهمورث. (1393). مطالعه عوامل موثر بر انتخاب بازارهای جهانی در صنعت رسانه کشور. جهانی رسانه، 9(2 )، 167-182. SID. https://sid.ir/paper/358223/fa

    Vancouver: کپی

    رشیدی احتشام، حسنقلی پور طهمورث. مطالعه عوامل موثر بر انتخاب بازارهای جهانی در صنعت رسانه کشور. جهانی رسانه[Internet]. 1393؛9(2 ):167-182. Available from: https://sid.ir/paper/358223/fa

    IEEE: کپی

    احتشام رشیدی، و طهمورث حسنقلی پور، “مطالعه عوامل موثر بر انتخاب بازارهای جهانی در صنعت رسانه کشور،” جهانی رسانه، vol. 9، no. 2 ، pp. 167–182، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358223/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button