مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,938
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پست مدرن و اصلاحات برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 66

چکیده

 این مقاله, ضمن نقد و بررسی اصلاحات برنامه درسی در عصر پست مدرنیسم, با طرح دیدگاه های فلسفی پست مدرن و ارایه رویکردهای اصلاح برنامه درسی, ویژگی های برنامه های درسی منتج از این دیدگاه را مورد امعان نظر قرار داده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که هر گونه تغییر در برنامه های درسی, از قبیل: اصلاح مدیریت اجرای تغییر برنامه های درسی, کنترل آن, اجرای برنامه های درسی مدرسه محور و یا مشارکتی, با درنظر داشتن تفکر مدرنیستی نمی تواند به تغییرات اساسی و تاثیرگذار منتج گردد. عمده این اصلاحات, پروژه هایی هستند که با گذر از فضای مدرنیستی به دنیای پست مدرنیسم, پاسخ گوی نیازهای واقعی فراگیران نیستند. پست مدرنیسم, با داشتن دو ابزار شالوده شکنی و نظریه پردازی خود انعکاسی و بنابراین با به چالش کشاندن چگونگی برنامه درسی مدرنیسم, بر تنوع رشته های درسی, توجه به برابری و تفاوت ها, بازتولید قدرت مسلط بر جامعه و تاثیر فناوری های نوین در برنامه درسی تاکید می کند که پاسخگوی نیازهای فراگیران در عصر کنونی (پست مدرنیسم) بشمار می آیند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیرمی پور، علی، بختیارنصرآبادی، حسنعلی، و هاشمی اردکانی، سیدحسن. (1389). پست مدرن و اصلاحات برنامه درسی. رویکردهای نوین آموزشی، 5(1 (پیاپی 11))، 31-66. SID. https://sid.ir/paper/358651/fa

    Vancouver: کپی

    بیرمی پور علی، بختیارنصرآبادی حسنعلی، هاشمی اردکانی سیدحسن. پست مدرن و اصلاحات برنامه درسی. رویکردهای نوین آموزشی[Internet]. 1389؛5(1 (پیاپی 11)):31-66. Available from: https://sid.ir/paper/358651/fa

    IEEE: کپی

    علی بیرمی پور، حسنعلی بختیارنصرآبادی، و سیدحسن هاشمی اردکانی، “پست مدرن و اصلاحات برنامه درسی،” رویکردهای نوین آموزشی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 11)، pp. 31–66، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button