مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

913
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش سرمایه روانشناختی بر سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف محقق از این تحقیق, تعیین نقش سرمایه روانشناختی بر میزان سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد بود. تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی به شمار می آید. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد تشکیل می دادند. روش نمونه گیری طبقه ای- تصادفی بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود برای اطمینان از روایی محتوایی پرسشنامه, پرسشنامهاولیه را به 11 تن از اساتید رشته علوم اجتماعی ارائه و با جمع بندی نظرات آنان پرسشنامهنهایی تنظیم شد. همچنین روایی سازه پرسشنامه از طریق تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی مورد بررسی قرار گرفت. برای تایید پایایی از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار پایایی پرسشنامه سرمایه اجتماعی 0.87 و پرسشنامه سرمایه روانشناختی 0.84 گزارش شد. در سطح آمار استنباطی, ابتدا توزیع داده ها با استفاده از آزمون شاپیرو ویلک و بررسی شد و باتوجه به طبیعی بودن توزیع داده ها از آزمون های همبستگی پیرسون, تحلیل رگرسیون,T مستقل استفاده شد. نتایج آزمون های آماری نشان داد: امیدواری با سرمایه اجتماعی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی داری داشت (=p0.001, =r0.274) خوش بینی با سرمایه اجتماعی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی داری داشت (=p0.001, =r0.248)تاب آوری با سرمایه اجتماعی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی داری داشت (=p0.001, =r0.199) نهایتا بین سرمایه روانشناختی با سرمایه اجتماعی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی داری داشت (=p0.001, =r0.262) این در حالی است که بین خودکارآمدی و سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد رابطه معنی داری وجود نداشت(=p0.059, =r0.085)

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قانع سنگ آتش، اسما، میرزازاده، زهراسادات، عظیم زاده، سیدمرتضی، و عبدالملکی، حسین. (1394). بررسی نقش سرمایه روانشناختی بر سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 4(3 (پیاپی 15))، 91-106. SID. https://sid.ir/paper/359186/fa

    Vancouver: کپی

    قانع سنگ آتش اسما، میرزازاده زهراسادات، عظیم زاده سیدمرتضی، عبدالملکی حسین. بررسی نقش سرمایه روانشناختی بر سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد. پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛4(3 (پیاپی 15)):91-106. Available from: https://sid.ir/paper/359186/fa

    IEEE: کپی

    اسما قانع سنگ آتش، زهراسادات میرزازاده، سیدمرتضی عظیم زاده، و حسین عبدالملکی، “بررسی نقش سرمایه روانشناختی بر سرمایه اجتماعی دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه های مشهد،” پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، vol. 4، no. 3 (پیاپی 15)، pp. 91–106، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا